This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Klára - neděle, 18 říjen 2020

Dobrý den, mám dotaz ohledně cvičení s činkami. Už nějaký ten pátek se snažím žít zdravě - sportovat, běhat, občas chodím také na lekci jumpingu a doma cvičím jógu, nebo skáču přes švihadlo. A právě při těch lekcích jumpingu jsme používaly i fitnessčinky o váze 1kg. Ale teď se kvůli současné krizi na cvičení prozatím nemohu dostavit, a tak mě napadlo, že si ty fitnessčinky pořídím domů. Chtěla bych ale znát Váš názor ohledně váhy těch činek. Na tom jumpingu jsme ty jednokilové používaly jen někdy, takže jsem v tomhle směru v podstatě začátečník. V létě jsem měla pár dni možnost vyzkoušet dvoukilovou činku, ale s ní mě za chvíli vždy začaly dost bolet svaly a nevydržela jsem s nimi cvičit v jednom kuse tak dlouho, jako s těmi kilovými. Takže má otázka tedy zní - jakou váhu by podle Vás měly mít činky, které si nyní koupím ? A také kdy cca budu moci přestoupit na těžší váhu ? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Klára Maříková.

MW

Kláro ahoj, zdravím tě.

Tvůj dotaz je příliš individuální na to, abych ti na něj byl schopen odpovědět. To, s jakou vahou bys měla cvičit, musíš dle pocitu vědět hlavně ty sama. Samozřejmě v pozici začátečníka je lepší držet se vah nižších, ale na každou partii, na každý cvik, se dá použít různá váha. Takže doporučuji koupit si obě sady a sama uvidíš, jak ti to půjde.

Měj se fajn a ať se ti dobře cvičí ti za poradnu MAXXWIN přeje Petr.

Adam - neděle, 18 říjen 2020

Ahoj, mám otázku. Když jsem se rozhodl zařadit do svého jídelníčku Cheat Meal, tak jak započítávat kalorie. Jsou asi dvě možnosti, ale která je ta správná? 1) sníst svůj denní příjem ve zdravých jídlech+ cheat meal. 2) započítat cheat meal do svého příjmu. Děkuju za odpověď.

MW

Zdravím Adame.

Já osobně jsem nikdy přímo "cheat meal" nepraktikoval, ale určitě ten den můžeš mít vyšší energetický příjem. Otázkou je za jakým účelem toto chceš praktikovat, s jakým sportovním cílem, co od toho očekáváš. 

Ať se daří, zdravím, Petr.

Vojta Čermák - sobota, 17 říjen 2020

Ahoj chci se zeptat jestli je dobré jíst 1 hodinu před spaním cca 1000 kcal Se spánkem problém nemám ale jestli se mi to nějak neuloží do tuků Děkuji za odpověď

MW

Zdravím Vojto a díky za dotaz.

Snad jsou za námi již doby, kdy se obecně tvrdilo "nejíást před spaním", "po šesté hodině", atp. Pokud to nemá vliv na kvalitu spánku a budeš volit vhodnou skladbu potravin - pomalu vstřebatelné, tak pak toto mohu přímo doporučit s ohledem na pravidelnost výživy, zejména u sportovců.

 

Zdravím z poradny MAXXWIN.

 

Petr

Lukáš - středa, 14 říjen 2020

Dobrý den . Chci se zeptat mohu používat kreatin+testosteron před tréninkem předem díky

MW

Zdravím Lukáši, 

jestli máš na mysli přímo testosteron, jako zakázanou látku dopingového charakteru, tak to bych ti nedoporučoval a  ani ti s tím nemohu poradit.

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Honza - pondělí, 5 říjen 2020

Dobrý den, je mi 48 let,měřím 174 cm a vážím 97 kg. Pořídil jsem jsi rotoped na kterém jezdím třikrát tydně po dobu jedné hodiny při tepové frekvenci 115 -120. Potreboval bych poradit, jaký produkt jsi mám u Vás zakoupit, aby mi pomohl se zbavit přebytečného tuku na břiše a prsou? Předem moc děkuji za info. Honza

MW
Zdravím Honzo.
 
Díky za dotaz. Samozřejmě produktem MAXXWIN Thermax fat burner jste schopen Vaši snahu shodit neaktivní hmotu podpořit, ale důležité je, jak asi víte, dodržovat pravidelnou sportovní aerobní aktivitu. Nevázal bych se pouze na rotoped, ale zařadil bych i rychlou chůzi a trochu silového cvičení, například pomocí cvičících gum či závaží na podporu rozvoje a formování těla. Důsledkem pak je, že případná přebytečná neaktivní hmota vypadá jinak na zpevněném trénovaném těle.
 
Zásadní pak také je dodržovat správnou a pravidelnou racionální stravu, vhodně poskládanou, ve Vašem případě s důrazem na bílkoviny a omezením sacharidů obecně, zejména pak jednoduchých cukrů.
 
Nejsem schopen do jedné reakce shrnout veškerá nutriční a sportovní doporučení, ale toto by pro Vás mělo být základní vodítko:
- pestrá pravidelná racionální strava
- dostatek pohybu, zejména aerobní aktivity
- podpora metabolismu pomocí doplňků stravy
- dostatečný pitný režim
 
Honzo ať se Vám daří, s pozdravem za poradnu MAXXWIN.
 
Petr.

Eva Součková - neděle, 13 září 2020

Dobrý den, mám prosbu. Snažím se jíst zdravě, cvičení moc nedám, ale velice mě trápit nafouklé břicho, můžete mi prosím poradit, co s tím mám dělat? Občas vypadám jako v 6. měsíci těhotenství. Děkuji Vám za odpověď. Součková Eva

MW

Dobrý den Evo, bohužel takto obecně Vám nejsem schopen poradit. Roli v tom může hrát mnoho věcí - složení stravy, množství stravy, případná intolerance, nedostatečné množství některých vitamínů, atd. Pokud problém přetrvává delší dobu a kromě pocitu Vás i fyzicky toto obtěžuje, doporučuji obrátit se na lékaře. 

Případně můžete napsat více podrobností a já se pokusím konkrétněji odpovědět.

S pozdravem za poradnu MW,

Petr

Jakub Polepil - čtvrtek, 10 září 2020

Dobrý den Chci se zeptat, mám málo spánku resp. 6-7 hodin takže se chci zeptat, co bych si měl pořídit, abych mému tělu doplnil, to co se za můj spánek nestihne? Díky za odpověď Hezký den.

MW

Ahoj Jakube, díky za dotaz. Pokud se cítíš neodpočatý a domníváš se, že je to způsobeno nedostatečným spánkem, pak bych doporučil spíše konzultaci s lékařem či lékárenským magistrem. Existují doplňky na podporu spánku například na bázi melatoninu. Konkrétně ti však nejsem schopen poradit.

Přeji ti, ať se to zlepší a jsi plný sil.

Petr.

Zmetek2 - neděle, 6 září 2020

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, když budu držet dietu a příjmat hodně bílkovin + 4krát týdně trenink, můžu nabírat svalstvo a zároveň schazovat tuk? Díky za odpověď. Michal

MW

Ahoj Michale, běžně a standardně jdou tyto dvě fáze proti sobě. Doporučuji si spíše naplánovat zkvalitnění, tvrdší intenzivnější trénink, podpořit jej můžeš MAXXWIN balíčkem OBJEM a následně bych zařadil redukční fázi, kterou můžeš podpořit MAXXWIN balíčkem REDUKCE.

 

Zdravím tě, Petr, MAXXWIN poradna.

Danny - středa, 26 srpen 2020

Dobrý den, začal jsem cvičit, cíl vysekat svaly a celkově zesílit. Nabrat svalovou hmotu a zbavit se tuků. Problém nastal u rameních kloubů. Zatím bez bolesti ale křupe v nic při každém pohybu i bez zátěže jak kdyby měli prasknout. Lze nějakým cvikem toto eliminovat? Nemohu si kvůli práci dovolit se zranit. Děkuji za odpověď

MW

Ahoj Danny, bohužel s tímto takto "od stolu" příliš neporadím. Určitě doporučuji konzultaci s lékařem a případně na podporu kloubního aparátu například MAXXWIN Artrox 500 g instantní.

Zdravím, Petr.

David - úterý, 25 srpen 2020

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně výživových doplňků. Kvůli redukci hmotnosti (50let, 97kg) jsem se začal stravovat nízkosacharidovým stravováním LowCarb, chtěl bych poradit, jestli jsou při sportu nutné nebo vhodné nějaké výživové doplňky (1-2x týdně hodinu badminton, tenis, 1-2x lehčí běh, podle toho jak to časově vychází). Nějak se v nabídce doplňků ztrácím (BCAA, proteiny, rychlé sacharidy, hydratační nápoje), po sportu jsem pak den dva úplně vyřízený, takže skoro pořád :). Děkuji za odpověď.

MW

Zdravím Davide a díky za dotaz. 

Nízkosacharidový styl stravování je vhodný zejména v redukčním období. Jak uvádíš, během intenzivního sportování, může skutečně docházet ke zvýšené únavě a nedostatečné regeneraci. Rozhodně doporučuji s ohledem na regeneraci směřovat sacharidové "dávky" kolem tréninků a určitě bych zařadil i s ohledem na věk, kdy například vlastní tvorba testosteronu již ubývá, zařadit tyto doplňky stravy:

komplexní multivitamin MULTI VITAL SPECTRUM SPORT pro lepší regeneraci

TRIBULUS TERRESTRIS pro podporu tvorby vlastního testosteronu

Ať se daří, Davide, zdravím za poradnu MW.

Petr

 

 

Michal - sobota, 22 srpen 2020

Dobrý deň,je pravda že ked beriem servatkovy proteín tak budem malý?Ďakujem

MW

Ahoj Michale, je mi líto, ale nerozumím dotazu, můžeš lépe specifikovat??

 

Zdraví Petr.

Roman Řehák - úterý, 18 srpen 2020

Dobrý den,chci se zeptat,můžu cvičit na sílu a zároven shazovat kila?Jde o to že chodím běhat a do toho zvedám těžké činky.Chtěl bych při váze cca 62kg zdvihnout jednoručku nad hlavu 40kg.Takže se zeptám možná trochu jinak,můžu hubnout a sílit zároven,nebo toto prostě nejde dohromady?Děkuji

MW

Ahoj Romane. Díky za dotaz, dostat korunu za každý podobný typu "shodit tuky, nabrat svaly", jsem milionář :-) Samozřejmě takto by to bylo ideální, ale většinou se to spíše vylučuje. Neznamená to snad, že byses nemohl na uvedený cíl dostat i přes to, že budeš vážit méně, hubnout či bys byl vysekaný, ale váhy se zkrátka zvedají lépe s dostatečnou stravou a dostatečnou "základnou", tedy hmotou. Pokud budeš reagovat na mou odpověď, co je za motivaci zvednout tuto uvedenou hmotnost v tomto cviku? Zaměřuješ se na strongmanské disciplýny? Není to jen nějaký chvilkový cíl, který tě ve výsledku nikam neposune?

 

Díky a ať to jde, za poradnu MAXXWIN přeje Petr.

Denda021 - úterý, 18 srpen 2020

Dobrý deň, chcem vás poprosiť o radu. Pokial sa snažím nabrať svaly, najmä si vypracovať zadok a chrbát, ale mám problém s tukom na bruchu, ktorý by som chcela zosekat’, je treba byt v kalorickom deficite alebo nadbytku? Ďakujem.

MW

Ahoj Denčo, určitě spíše v kalorickém deficitu, ale je třeba se i přes to hodnotně stravovat a v rámci tréninku se zaměřit právě na uvedené patrie. Na podporu spalování ti pak mohu poradit například THERMAXX FAT BURNER

 

Ať se daří, měj se pěkně. Petr.

BARUS - sobota, 15 srpen 2020

Dobry den,potrebovala bych poradit merim 168 cm, 78 kg, 5-6kg tydne fitko, pecivo, cukry vynechavam, ale vaha se mi ne a ne hnout. Je mi 43 let a chtela bych pri me vysce mit 65 kg. Dekuji moc za radu a preji pekny den

MW

Ahoj Baruš. Těžko takto jednoznačně odpovědět, příčin, proč se váha nikam neposouvá může být celá řada a dostatečná fyzická aktivita v tomto případě může fungovat "jen" jako "brzdič" a je tak třeba "přitvrdit" ještě někde jinde. Dostatečná pravidelná strava, pitný režim, hormonální rovnováha, stres, lymfatický systém, zaměstnání, ...

 

Pokud budete mít zájem hlouběji probrat, neváhejte se na mě obrátit.

Pěkný den přeje za poradnu MAXXWIN Petr.

Lena97 - čtvrtek, 13 srpen 2020

Dobry den prajem :) chcela by som sa svami poradit o tkz 30 days challenge. Stiahla som si appku ktora sa zaobera cvikmy na cele telo ale rada by som vedela ci su tieto 30 days challenge ucine. Mam 53 kg a chcela by som len spevnit postavu. Tak isto som prestala jest maso a chcela by som vediet cim najlepsie by som mala maso nahradit aby mi v strave nic nechybalo. Dakujem :)

MW

Ahoj Lenko, díky za dotaz.

V prvé řadě se zeptám, z jakého důvodu jsi přestala jíst maso, respektive, jak to souvisí s tvými cíli? Co se týká různých tréninkových bloků, výzev, atd, tak velmi záleží na každém, jak to uchopí a jak s tím bude pracovat - takové pak jsou i výsledky. Pokud jen automaticky půl hodiny okopíruješ něco z monitoru, patrně ti to nic moc nedá. Pokud ale budeš přemýšlet nad tím, co děláš a snažit se s tím pracovat, mohou být i tak výsledky viditelné.

 

Ať se daří přeje za poradnu MAXXWIN Petr.

Dan Repa - pondělí, 3 srpen 2020

Dobrý den cvičím už naky rok hrudník cvičím protože s bench-press mi to nerostlo tak cvičím kliky se závažím na zádech v batohů dlaně mám na kotoucich abych to víc napínal a dělám kliky nohy na lavicí aby mi to šlo i na vršek beru protein cfm evolution creatine od czech virusu a multivitamíny od czech virusu a rodiče si myslí že v těch suplementů jsou anabolika nevěří že hrudník jsem zvedsil tak rychle během pár měsíců jenom díky kliku napište váš názor dekuju

MW

Ahoj Dane. Díky za příspěvek, nicméně vlastně nevím, co ode mě chceš slyšet. Je mnoho proměnných, které hrají zásadní roli v jakémkoliv progresu. Co ti mohu potvrdit je to, že ačkoliv zde zmiňuješ konkurenční značku, tak ani jejich produkty neobsdahují zakázané látky, jinak by se ani nesměly prodávat.

K tvým výsledkům gratuluji a drřím palce v dalším zlepšení.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Monies - čtvrtek, 30 červenec 2020

Dobrý den, chci Vás požádat o radu. Potřebovala bych zhubnout cca 8kg a tak jsem si upravila jídelníček, tak že jim 3x až 4x denně ale po malých porcích, nejím bílé pečivo a snažím se abych se nepřejídala - váha šla trochu dolů a pak se už nehla a měla jsem pořád stejně. Do toho jsem začala cvičit 5x týdně na veslařském trenažeru, vždyt 40min. - cvičím na něm měsíc a půl takto a váha místo toho aby klesla, tak stoupla o 3 kila nahoru a už se ani nehne. Před cvičením si vždy beru carnitine na spalování tuků. Můžu se zeptat na nějakou radu nebo názor čím to asi bude? Díky

MW

Ahoj Moniko a děkuji ti za dotaz.

Jednou možnou příčinou může být to, že jsi získala určité množství svaloviny, která může být čistě technicky těžší, než neaktivní hmota. Mnohem důležitější je proto spíše než váha vlastní pocit a centimetry. Zásadní je otázka, proč bys chtěla právě 8 kg zhubnout. Nikde není psáno, jakou by měl člověk mít hmotnost, toto je zcela individuální a na každém bude 50 kg vypadat jinak.

Nicméně pokud bys přece jen chtěla redukovat hmotnost, doporučím ti ke karnitinu ještě MAXXWIN REDUKČNÍ BALÍČEK, který by ti s tím mohl pomoci. Trénink máš zvolený správně, veslo je komplexní a může být i dost silové. Zkus například zařadit ještě mírný běh či eliptical nebo stepper.

Přeji pěkné výsledky, Petr.

Karolína Mudrová - čtvrtek, 30 červenec 2020

Dobrý den, je nějak škodlivé pro tělo, např pro kolena, skákat před cvičením v rámci rozehřátí na místě- na koberci? Děkuji, K.Mudrová

MW

Dobrý den Karolíno. 

Obecně to ničemu nevadí, pokud nemáte problémy s koleny a nebo nepříjemné sousedy pod Vámi :o) Nicméně pro rozehřátí je mnoho způsobů, jak tělo zahřát a připravit, například rolování na tzv. FOAM rolleru, nebo zkrátka jen dostatečný a cílený strečink.

Pěkný den z MW poradny přeje Petr.

Terry - úterý, 21 červenec 2020

Dobrý den, zajímal by me vás názor na můj problém. Je mi 25, měřím 162cm. Vždy jsem se ráda hýbala, joga, běh, občas posilování. Jídlo mě baví, na zdravém a pestrém jídle jsem si taky vždy zakládala, a byla jsem zvyklá jíst 3x denně, snídani, oběd, večeři, o víkendech i odpoledne ke kávě třeba nějaký zdravý koláč co jsem upekla. A držela jsem se většinou kolem 52-54kg..Ovšem, letos na jaře z důvodu covidu, jsem byla měsíc a půl doma, a tak jsem začala víc cvicit. Každý den, treba hodinu. Nekdy i 2x denne, baví me to, a byl rychle vidět progress. K tomu jsem si odvykla snídat, protože jsem cvičila vždy ráno nebo dopoledne a s plným žaludkem mi to vadí. Tak jsem zacala jist jen obed a večeři. Již 3 měsíce takhke jedu, a takto jsem to dotahla na 46kg (nyní) a vyrysovane brisaky, mam strašně žilnaté ruce, postavu spíš kostnatou než vypracovanou, prsa skoro žádná, zadek povisly

MW

Dobrý den Terezo. 

Vlastně mi nějak uniká, na co se mě ptáš a co bys ode mě chtěla slyšet... Je těžké soudit tebe a tvoji postavu jen podle čísel, ale jak sama uvádíš, tak patrně spokojena zcela nejsi. Vůbec nezoufej a zaměř se opět více na to jídlo, to je základ. Je potřeba dodržovat pestrou a pravidelnou stravu. Je dobře, že tě cvičení baví, ale je také potřeba si jasně určit cíl a přistupovat k tomu zodpovědně - dvoufázové tréninky nejsou běžné a vyžadují náležitou regeneraci a plán... 

Pokud bys chtěla více informací, neváhej mě kontaktovat.

 

Přeji ti pěkný den a ať se daří.

 

Za MW poradnu přeje Petr.

Míša - sobota, 11 červenec 2020

Dobrý den, je mi 16 let a od začátku karantény jsem začala dělat workout. Nejdříve jsem začínala na dvaceti minutách intenzivního cvičení denně, nyní jsem na čtyřiceti minutách. Jak už jsem zmiňovala, cvičím denně, rýsují se mi opravdu viditelně břišáky, mám svalnatá a štíhlá stehna a mnohem větší zadek. Jídelníček nijak upravený nemám, pouze se nepřejídám. Mám problém takový, že za pár dní jedu na 2 týdny na výpravu, kde budeme každý den chodit túry (minimálně 30 km) a já vím jistě, že budu večer opravdu vyčerpaná a cvičit nezvládnu. Kromě toho si myslím, že na to ani nebudu mít čas. Mám z toho opravdu strach, protože se cvičení stalo mou rutinou a cítím se provinile, když vynechám jen jeden den, natož dva týdny. Potřebovala bych nějak poradit, opravdu nevím, co se stane s mým tělem za ty dva týdny... Předem děkuji za odpověď

MW

Ahoj Míšo a díky za tvůj dotaz. Pokusím se ti poradit, ale spíše, než rada, je to o uvědomění se... Cvičení, stejně jako cokoliv jiného, se může stát návykové, zejména psychosomaticky, kdy máme pocit, že nám něco "uteče", kdy žvynecháme trénink... Vůbec z toho neměj obavy, tak to zkrátka není a při dlouhodobém a pravidelném cvičení se nic zásadního při delší pauze, řekněme v rámci týdnů, nestane. Natož při aktivním odpočinku, kterým rozhodně tůry jsou. Naopak bych ti s ohledem na dostatečnou regeneraci doporučil zařadit plánovaný pasivní odpočinek, tedy ulevit tělu od fyzické dlouhodobé zátěže. 

 

Užij si pěkně přírody a chození a vůbec se nestresuj, však si o to více trénink po návratu užiješ.

 

Za poradnu MW zdraví Petr. 

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP