This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Jan - středa, 25 únor 2015

http://www.3dmusclejourney.com/jeff-alberts-blog/2011-contest-prep-week-27-time, myslel jsem profika jako je Jeff, ktery skutecne jede na iifmy do posledniho dne pripravy a pripravenost ma famozni, stejne jako treba Alberto Nunez

MW

Přiznám se, že tzv. naturální scéna je mi poměrně neznámá, protože  pro mne je ona deklarovaná naturálnost velmi neprůkazná. Neviděl jsem dosud žádného  skutečně vynikajícího tzv. naturálního kulturistu, který by snesl srovnání s adekvátní divizi v IFBB. Proto jejich postupy nemohu komentovat. :)

Jan - úterý, 24 únor 2015

ahoj Lado, co rikas na stravovani iifym, ktere v zamori dodrzuje vetsina profesionalnich naturalnich kulturistu a take jsem si vsiml, ze vetsinou trenuji splitem vrch spodek, povazujes takovy split za dobry, nebo bys naturalovi doporucil jine rozdeleni partii.

MW

Ahoj Jane, nechci aby to vyznělo nějak pohrdavě, ale nejsem si  jistý, že se tímto způsobem stravuje "většina profesionálních naturálních kulturistů", protože neznám žádné profesionální naturální kulturisty. Jsem si ale  jistý, jako u řady dalších postupů, které už byly takhle prezentovány, že  IF IT  FIT YOUR  MACROS nemůže v soutěžní kulturistice, jako princip, fungovat. To by pak bylo opravdu docela pohodové závodění.:) Pokud jde o treninkové principy tzv. naturálních kulturistů, tak mohu říct, že ti opravdu přemýšliví dokáží využívat treninkových metod velmi efektivně a účelně. Vše už bylo objeveno a tzv. nové postupy najdeš v historických treninkových denících , určitě všechny,i když třeba v trochu jiné podobě. Nový nástřel jim dá jen nátisk čeho si unikátního a je snaha je uvádět do přípravy. Je moc dobře, že se to tak děje.  Způsob, treninkový postup, který popisuješ, už byl vyzkoušen dávno před tím a vlastně jde jen o to, jestli doytčnému vyhovuje. Asi u žádné metodiky nelze očekávat, že na ní můžete postavit třeba celoroční přípravu. Vždy je třeba obměňovat postupy a pokud někomu vyhovuje, odvědčí se mu, i s ohleden an naturální stravování a suplementaci, pak proč ne. Neexistuje, až na několik skutečných šíleností, nic, co by nebylo možno vyzkoušet a nemohlo to provázet progres.

Klára - úterý, 24 únor 2015

Dobrý den, můžete mi prosím poradit, jak bojovat s tukem v oblasti břicha a boků. Jinak jsem všude štíhlá, pohybu mám docela dost a stravu relativně zdravou s menším energetickým příjmem. Přesto vše se nedaří v pase nic sundat. Letos mi bude 40, může to být tím?

MW

Dobrý večer Kláro, To, jak se nám ukládá podkožní tuk, je do značné míry ovlivněno genetickými předpoklady. U žen bývají místa, která popisujete přesně těmi, kde je u většiny z nich ukládání častější. Nazýváme je také "problémovými" partiemi. Pokud máte nějak systematicky nastaven stravovací plán a aktivity, určitě je nutné tyto problémové oblasti zaměstnávat intenzivněji. Břicho můžete cvičit několikrát týdně po 14 .16 seriích na trenink. Boky můžete atakovat řadou cvičebních postupů. Obvykle se dobře osvědčí tzv. superserie, tedy dvojkombinace cviků. Pro příklad : Abdukce (roznožování)  v kombinaci s addukcemi ( snožování) ., nebo třeba addukce v kombinaci s výpady. Je to ale jenom část kroků, ketré můžete udělat. Je nezbytně nutné mít opravdu kvalitně a správně nastaven nutriční plán. Pokud jsou v něm zařazeny doplňky výživy, je třeba nesahat po všem bezhlavě. Potřebujete kvalitní proteinový přípravek a zcela jistě větvené řetězce aminokyselin, tzv. BCAA.

Ota - pondělí, 16 únor 2015

Dobrý den, mám vypočítaný denní příjem sacharidů v tréninkový den na 420g, ale z běžné stravy to nezvládnu přijmout. Proto jsem si objednal maltodextrin (od firmy Prom-In), ale nedělá mi dobře na žaludek (křeče v břiše, nadýmání, průjem). Může být problém problém u výrobce (např. kdybych zkusil jinou firmu, že bych problém neměl) nebo mám prostě citlivý žaludek? Anebo je v mém případě vhodnějším řešením jiný sacharid (glukóza nebo palatinóza)? Předem děkuji za odpověď.

MW

Dobrý den, podle příznaků, které uvádíš, to opravdu vypadá na zvýšenou citlivost žaludku. Ale může to být jen volbou správného doplňku. Obvykle v tomto případě pomůže  sacharidový doplněk "gainer", ve kterém budou obsaženy  vícedruhové sacharidy. 

Hanez - pondělí, 16 únor 2015

Dobrý den.Jsem velikým příznivcem vašich výrobků.Především Gainerů a tyčinek.Obojí jsou lahodných chutí.Z Gainerů upřednostňuji příchuť kokosu a jahody.Ikdyž oni chutnají všechny výborně.Tyčinky jsou mojí slabostí.Jsem sportovcem,a především dřina a váš gainer mi pomohl k výsledkům k mé spokojenosti.Přeji mnoho spokojených uživatelů jako jsem já.

MW

Dobrý den,

velice děkujeme za milou pochvalu a přání. Co se týče příchutí, jsme rádi, že chutnají, ale přesto vše je naše hlavní priorita, aby naše doplňky hlavně fungovaly a pak teprve chutnaly :-)

Milan - sobota, 14 únor 2015

Ahoj Láďo, mám na tebe dva dotazy: 1) Jeden je teď aktuální, a to jak dlouho po prodělané chřipce doporučuješ začít s posilováním a jakým způsobem? Jestli rovnou začít na váhách, kde jsem skončil, anebo si dát první týden třeba s polovičníma váhama, aby si svaly zase zvykly? 2) V posilovně často vidím, že po klasickém tréninku jdou lidi ještě na stepper anebo běžecný/chodící pás a jsou na něm třeba 15 minut. Jaký má tohle význam? Myslel jsem, že při nabírání hmoty by se měl člověk snažit co nejvíc vyhýbat aerobní aktivitě. A pokud se budeme bavit o aerobní aktivitě s cílem spalování tuku, neměla by trvat aspoň 40 minut a ne 15? Předem díky moc za odpovědi. M

MW

Ahoj Milane,

Určitě začátek po nemic neuspěchej. Snaž se onemomocněmí doléčit a cvičit začni až úplně zdravy, ono to pár dní počká. Pokud jde o intenzitu, nech to na svém těle. Ono ti samo "řekne", kolik můžeš. Kolo, nebo pás po treninku, je možno využít oběma způsoby. pokud pojedeš v aerobním tempu, je možno využít tohoto účinku i ke spalování a není nezbytně nutné šlapat dlouho. většina lidí ale využívá oněch 15 minut jen k uvolnění po treninku. Může a nemusí být.

Lukáš - čtvrtek, 12 únor 2015

Ahoj Láďo, rád bych se te zeptal, kolik gramu bilkovin na kilogram telesne vahy doporuces pro nabirani svalove hmoty, a to same u sacharidu, abych vedel, jake suplementy zaradit, a dale jestli se pocita do celkoveho prijmu bilkovin i rostlinné bílkoviny (ořechy a semena, osobne si myslim ze jsou kvalitní)předem dekuji za odpoved :)

MW

Ahoj Lukáši,

dislkuse o množství bílkovin a sacharidů je věčná a existuje spousta názorů. Některé jsou velmi fundované, některé méně. Za sebe ti sdělím svoji zkušenost a snad to pro Tebe bude vodítkem. Pokud jde o bílkoviny určitě bude platit množství mezi 2, až 2, 5 g na 1kg TH. Jsem přesvědčen, že toto množství, pokud budeš konzumovat skutečně kvalitní bílkoviny, ať už ve stravě, nebo v doplňcích, bude to stačit.

Pokud jde o sacharidy , jsem přesvědčen, že postačí rozpětí 4, až 4,5g na 1kg TH.  Rostlinné bílkoviny nejsou podle mne srovnatelné s živočišnými a tento názor opírám o empirickou zkušenost. Určité množství, proč ne, ale základ musí tvořit živočišná bílkoviny. Pochopitelně, pokud budeš vegeterián, či vegan, hledáš alternativy, nicméně , živočišná bílkoviny je nenahraditelná.

Pavel S. - čtvrtek, 12 únor 2015

Dobrý den, je mi 45 let a chtěl bych nabrat svaly a objem v oblasti hrudníku, hlavně prsní svaly. Je to vůbec možné v mém věku, už jsem 15 let pořádně necvičil a šlo to dolů? Pokud ano, jaké vitamíny mi v tom mohou pomoci? Děkuji

MW

Dobrý  večer Pavle. Pokud správně rozumím, v minulosti jste cvičil a je tedy předpoklad, že u Vás bude fungovat cosi, co nazýváme svalovou pamětí. Určitě tedy jste schopen svaly nabudovat. jen je třeba mít na paměti, že to bude chtít určité úsilí a taky stravování, které dodá svalům potřebné živiny. A také že to nepůjde tak rychle, jako když Vám bylo 20 let.:) Tím se dostávám k Vašemu dotazu. neřeknu, že by pomohly vitamíny jako takové, resp. pouze vitamíny. Při kosterně svalovém treninku je zvýšený nárok organismu na příjem kvalitních sacharidů a bílkovin. Dodáte je především kvalitní stravou, ale také doplňky výživy.. V tom to případě bych obecně mluvil o proteinovém přípravku od cca 70%. Pro přesnější určení vaší suplementace by bylo třeba více informací. Přeji mnoho úspěchů v treninku. 

Martin - neděle, 8 únor 2015

Ahoj Láďo, snažím se teď nabrat co nejvíc svalů, ale nabírám i trochu tuku a už nemám tak vyrýsováno jako před nabíráním. Rád bych se proto zeptal, jakou zvolit formu diety pro opětovné vyrýsování při současném udržení co nejvíce z nabraných svalů. Jestli doporučuješ sacharidové vlny anebo něco jiného? A s jakými doplňky stravy kombinovat danou dietu? Díky. Martin

MW

Ahoj Martine, předně je nutné říct, že pokud o tobě nevím dost informací, věk, váhu, procento tuku, tak je třeba brát mé doporučení jako obecný návod.  Vždy pokud se rozhodneš nabudovat nějakou hmotu je třeba počítat s tím, že v tomto období nabereš i určité procento tuku a tedy nemůžeš zůstat vyrysovaný tak, jak jsi zvyklý. Jde spíše o to, abys tuto hladinu udržel v trozumné mezi a v tomto období nabíání nepřibíral zbytečně moc balastu. Přitom, jak v období nabírání, tak v období tzv. "rysovačky", potřebuješ zařadit výživové doplňky.  V období kdy nabíráš, by měl být základem tvých doplňků, kvalitní protein alespoň okolo 70% . v  případě, že máš problém s příjmem energie, že nemáš dpostatek sacharidů, je vhodný i sachariďák (gainer), To především v mladším věku. Z ostatních to jsou určitě aminokyseliny, BCAA, Glutamin.  Potě, kdy se rozhodneš opět vyrysovast, očistit, je pochopitelně žádoucí zapojit opět velmi kvalitní protein, dále BCAA, která budou v dietě nezbytné.

Martin - neděle, 8 únor 2015

dobrý večer chtěl bych se zeptat co říkáte na cyklickou ketogenni dietu zkusit nebo nezkusit martin

MW

Ahoj Martine. Položil jsi v podstatě  2 otázky a začnu od té druhé, tedy zkusit - nezkusit..? Krátkodobě ano, je to postup, který nějakým způsobem funguje, ale vždy je potřeba mít na paměti, že se tento postup nemusí osvědčit a nemusí vyhovovat každému.

Petr - neděle, 8 únor 2015

Dobrý den, chtěl bych se zeptat co znamená to vyrýsování svalů o kterém pořád někde čtu. Děkuji Petr

MW

vyrysování svalů, někdy se také setkáš s termínem "definice", je  pohledová "čitelnost" svalů 

Lukáš - sobota, 7 únor 2015

Dobrý den, chci se zeptat zda při užívání MAXXWIN GAINERU získám svalovou hmotu, ale vůbec necvičím a nesportuji. Je mi 21 let a vážím jen 44 Kg.

MW

Je mi líto Lukáši, pokud netrénujete a nijak nesportujete, svalovou hmotu nezískáte. Samotným užívaním sportovních doplňků se svalová hmota nevytvoří.
Láďa K.

Petr - neděle, 1 únor 2015

Dobrý den, mám na Vás následující dotaz: je mi 37 let, měřím 180 cm, vážím 85 kg, cvičím doma cca 2 roky (zhruba 3x v týdnu) a po nějakou dobu jsem užíval instantní nápoj od firmy AMINOSTAR (Aminostar 100% Pure Whey Star obsahuje 100% čistý, ultrafiltrovaný syrovátkový protein, který pomáhá při nárůstu svalové hmoty). Nyní bych rád vyzkoušel přípravky od Vás a chci se zeptat, jaká kombinace by pro mne byla nejvhodnější pro nárůst svalové hmoty a pro co nejlepší výsledek. Našel jsem výrobky: HMB MAXX 1500, TRIBULUS MAXX 1000 a případně nápoje 100% BEEF PROTEIN v různých procentech. Můžete mi, prosím, doporučit co by pro mne bylo nejvhodnější úžívat? A dále zda musím přípravky užívat každý den, tedy i když necvičím nebo jen v dny tréninku? Mnohokrát děkuji za odpověď a za radu. Petr

MW

Dobrý den Petře,

těší nás Váš zájem o naší značku. Vybral jste velmi vhodné produkty, jen protein 100% BEEF bych ve Vašem případě nahradil proteinem CFM WHEY 70. Produkty doporučuji užívat i v netréninkové dny.

Petr Mach, poradce výživy MAXXWIN

NoRus - neděle, 2 listopad 2014

Dobrý den, chtěl bych si koupit instantní protein, ale jsem alergický na laktózu. Máte pro mě nějaké řešení? Děkuji

MW

Dobrý den, pokud trváte na proteinovém nápoji, tak Vám můžeme nabídnou tento 100% Beef PROTEIN, což je proteinový přípravek bez laktózy a tuku.

Lukáš - neděle, 19 říjen 2014

Dobrý den, chci se zeptat zda při užívání MAXXWIN GAINERU získám svalovou hmotu, ale vůbec necvičím a nesportuji. Je mi 21 let a vážím jen 44 Kg.

MW

Je mi líto Lukáši, pokud netrénujete a nijak nesportujete, svalovou hmotu nezískáte. Samotným užívaním sportovních doplňků se svalová hmota nevytvoří.

P. Mach

Martin - neděle, 19 říjen 2014

(pokračování) Je jasné, že kolagen pro tělo prospěšný je, proto také tvoří základ většiny kloubních přípravků. Proteinové suplementy jsou ale určené pro doplnění takových bílkovin, které potřebují svaly a ne klouby. Vaše vysvětlení je zavádějící v tom smyslu, že sval rozhodně není pojivová tkáň. Beef protein sice může znít skvěle, ale ne když se skládá z beef kolagenu, který je pto výrobce o mnoho levnější, než kvalitní surovina se správným aminokyselinovým profilem.

MW

Dobrý den,

zcela s Vámi souhlasím, ale Váš dotaz zněl proč obsahují naše výrobky bílkovinu z kolagenu. Naše aminokyselinové spektrum je zcela v pořádku, obsahuje potřebné aminokyseliny pro svalový růst apřidaná bílkovina z kolagenu má pozitivní vliv na šlachy a klouby, jelikož každý ví, že slabé šlachy a silné svaly zkrátka nejdou dohromady. Ale pokud si myslíte, že tomu rozumíte, nevím proč se na to ptáte. Pokud chcete o této problematice přeci jen diskutovat, využijte našeho chatu na facebooku.

Petr Mach

Martin - čtvrtek, 16 říjen 2014

Dobrý den, zajímalo by mě, proč velká část vašich proteinových přípravků obsahuje především kolagenní bílkoviny, které údajně ke svalovému růstu nepřispívají. Díky

MW

Dobrý den,

krom hlavních bílkovin s obsahem aminokyselinTryptofan a Cystein je v některých proteinech obsažen i kolagenová bílkovina, jelikož kolagen je základní stavební hmotou všech pojivových tkání. Tvoří až 30 % všech proteinů v lidském těle. Je složkou mezibuněčné hmoty ve formě tzv. kolagenních vláken.

P. Mach

Martin Zvěřina - úterý, 7 říjen 2014

Dobrý den je mi 53 let ,měřím 193 cm, vážím 93 kg.Chtěl bych ještě o něco zvýšít svalovou hmotu-na cca 95-97kg.Je lepší gainer nebo protein, případně nějaký další doplněk stravy? Trénuji 3x týdně. Děkuji za odpověd M.Zvěřina

MW

Dobrý den,

pokud Vám jde o zvýšení svalové hmoty, je ve Vašem věku lepší rozhodně protein. Protein bych určitě doplnil užívaním tribulusu např.: Tribulus Maxx 1000 a zvážil bych ještě užívání HMB MAXX pro udržení svalové hmoty.

Hezký den, Petr Mach

Dixi - úterý, 9 září 2014

Dobrý den, všiml jsme si, že některé zboží má nějaký certifikát zdravotní bezpečnosti a jiné to nemá. Znamená to, že není bezpečné?

MW

Dobrý den, Vaše obava není na místě, veškeré naše prodávané produkty jsou zdravotně bezpečné a testované!!! Prestižní certifikát SZÚ stojí opravdu nemalou finační částku, zpracovává se pro každou příchuť zvlášť a jeho zpracování chvili trvá, zajistit jej tedy pro všechny naše produkty je nemyslitelné, proto jsme postupně vybrali nejžádanější produkty v nejčastěji volené příchuti.

Petr Mach

Poradce výživy Maxxwin

Petra - úterý, 5 srpen 2014

Men´s Carnitine with Arginine 60cps - Dobrý den,zajímalo by mě,zda je produkt striktně vyhrazen jen pro muže.

MW

Dobrý den,

nikoliv, Men´s Carnitine with Arginine není určen pouze pro muže, ale svým složením působí na muže lépe než běžný karnitin. Jeho přednosti však mohou využít i ženy.

 

Petr Mach

poradce výživy MaxxWin

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP