This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Michal - neděle, 7 červen 2015

Nebude problém když nebudu dodržovat jídelníček (myšleno vyváženost jídel) a používat denně po tréninku v posilce případně jiné fyzické zátěži gainer na nabrání svalové hmoty? Respektive je šance že po měsíci něco naberu? S přibíráním už mám delší dobu probelém.. 60kg/182cm 17let

MW

Dodržovat stravu musíš naprosto nezbytně, pokud chceš budovat svaly. Je to důležitější, než vlastní cvičení.:) Po  jednom měsíci s epřibrání neprojeví  očividně, ale při dodržení stravy, se tělo zlepšuje. Výsledek pochopitelně musíš očekávat v delším horuzontu, než jeden měsíc.:)

Tomáš - neděle, 7 červen 2015

Dobrý den, je mi 15 let,vážím 91 kilo a měřím 182 cm, tudíž jsem "tlustý".Už jsem s tím začal něco dělat.Začal jsem nedávno chodit do posilovny.Mám však dotaz jestli mám nejdřív se zaměřit na kardio apod. zhubnout a potom se vrhnout přímo na posilování nebo jestli mohu už přímo posilovat teď a vynechat to kardio a prostě se zaměřit na získání svalové hmoty. Předem děkuji za odpověď

MW

Dobrý den Tomáši, 

především bude nutné udělat korekce ve stravě, protože pokud nedisponuješ nějak vyjímečně nevhodnými předpoklady, a  to většinou nedisponuje nikdo, i když se na to lidi často vymlovají, tak bych předpokládal, že to bude chtít úpravy ve stravě. Pravidelnost a nějak smysluplné přijímání živin, které tvoje tělo potřebuje. Mám teď na mysli sacharidy, bílkoviny a tuky. Posilovna v 15 letech bude určitě stačit 3 x týdně a určitě doplň další aktivitou. Nemusí to být vyloženě kardio v tom smyslu, jak o něm mluvíme v kulturistice. 

Dominik - středa, 3 červen 2015

dobrý den, je mi 16 let mám nějakých 65kg a 178cm, jsem hubený typ. O moji minulosti: Hrál jsem opravdu dost sportů už od malička, fotbal,hokej,tenis,florbal atd. v nějakých 10 letech jsem se dal na plavání a plaval jsem do 15 let závodně. Můj dotaz/cíl: Chtěl bych zdravě přibrat svalovou hmotu,cvičit, mít objem a svaly,potřeboval bych sestavit nějaký jídelníček,tréninkový plán, chtěl bych do toho jít na 100%, ale fakt nevím jak.

MW

Ahoj Dominiku,

k tomu budeš potřebovat trenéra a proto ti doporučím rozhlédnout se ve svém okolí, ve fitku kam chodíš. Určitě bude ve tvém okolí odborník, který ti bude schopen pomoci. Nedopručím ti vyhledávat trenéra po internetu, pokud tě nebude chtít vidět osobně. Vybírej podle referencí a dosažených výsledků. A tím myslím, nejen sportovních výsledků onoho trenéra, ale především jeho trenérských úspěchů. Je třeba mít na paměti, že sllužby kvalitního trenéra tě budou stát nějaké peníze, ale pokud jde o odborníka, je to dobrá investice.

Monika - středa, 3 červen 2015

Dobry den Chtela bych se zeptat rada bych zacala chodit cvicit do posilovny s tim ze mam dve deti merim 161cm a vazim ted momentalne 47kg normalne mam 42-45kg ted jsem pribrala ale rada bych chtela svoje telo zpevnit hlavně bricho nohy a zadek ale zaroven nechci byt svalnata...manzel do posilovny chodi roky taky je to videt ale moje predstava je takova stravit v posilovne 2hodiny denne 6dni v tydnu a 1den volno manzel me od toho zrazuje pry me to odrovna a zaroven mi nedoporučuje kupovat si zatim zadne doplnky stravy..co si o tom myslite vy?? A co mam dělat abych se zpevnila a nepribrala jelikoz uz takhle jsem nestastna ze jsem pribrala 2-3kg.dekuji za odpoved Monika

MW

Dobrý den,

tedy nechci být považován za mužského šovinistu, ale poradím vám, poslechněte manžela. :) Opravdu není důvod strávit v posilovně 2 hodiny 6 x týdně. Pokud chcete cokoliv spevnit, znamená to nabudovat nějaké svaly. Ale určitě zatím najděte systém , řekněme 3 x týdně posilovna a pokusit se srovnat si stravovací režim. Určitou pravidlenost a vyváženost.:)

Filip - pondělí, 1 červen 2015

Dobry den, zacinam se cvicenim objemu (zacinam 3. Tyden). Vazim 83 kg ,merim 183cm a jsem endomorf. Je tedy nutne k pribrani svalove hmoty porizovat i gainer? Nebo staci pouzivat protein a BCAA? Dekuji

MW

Dobrý den, pokud jste endomorf, budete mít problémy se shazováním a pak tedy gainer určitě není potřeba. Hodit se Vám budou kvalitní BCAA a protein, např PROMAX 90. 

Martin Singr - čtvrtek, 28 květen 2015

Dobrý den, Měl bych dotaz ohledně mého stavu . Cvičím asi 8 měsíců dříve jsem byl hodně hubený cca 60 kg na 178 cm Teď měřím 183 cm a mám 76kg ,ale přijde mi ,že tuk přibírám jen na břichu. Příjem tuků a nějaké procento sacharidů jsem omezil .Dříve jsem cvičil jen ruce a do toho nějaké sklapovačky a leh-sedy .Už měsíc běhám cca 50 min 4 x do týdne . a zvíšil jsem počet opakování a přidal nějaké cviky na všechny části břicha . Ale zdá se mi ,že tuku je naopak čím dál víc . Nemůžete mi nějak poradit? popřípadě jestli na to existuje nějaký doplňek stravy nebo tak . Předem díky za odpověď

MW

Dobrý den Martine,

hned při čtení vašeho dotazu mne napadla jedna otázka pro Vás. proč cvičíte jen ruce a břicho..?? Pokud pomineme, že je potřeba cvičit vyváženě celé tělo, pokud tedy Váš trénink nemá nějaký konkrétní účel a není doplňkem pro nějakou další hlavní aktivitu, ku příkladu, může být i váš energetický příjem pořád vysoký. Bylo by potřeba zabývat přímo množstvím sacharidů a bílkovin v denní dávce. Běh a ono slavné kardio je něco, co je vhodné v rozumné míře, ale myslím si, přesnějí, jsem přesvědčen,  že běhat 4 x týdně, pokud vaším cílem není zaběhnout maraton, či jiný dálkový běh, není vhodný.  Pokud jde v tomto případě o doplňky, podívejte se do redukčních doplňků a zvolil bych  Men´s Carnitine with Arginie.

Denisa - úterý, 26 květen 2015

Pekný deň prajem.Už dlhšie sledujem Vašu stránku až som sa odhodlala napísať Vám. Chcela by som Vás poprosiť o radu ohľadom formovania postavy.Mám 21 rokov,169 výšku a 60 kg váhu. Už cca rok sa snažím dostať na vysnívanú váhu, musím podotknúť ,s prestávkami(kvôli skúškovému). No už 3 mesiace žijem v Nórsku a snažím sa pravidelne každý druhý deň cvičiť. Cvičenie mi zaberie približne 40 minút. Cvičím rôzne cardio workouty na youtube ,ktoré spájam so samotným posilňovaním partií (bruško, zadok, nohy, ruky).Cítim na sebe ,že sa mi postava máličko formuje, no akosi je to stále skryté pod vrstvou tuku. Môj hlavný problém je ,že sa neviem popri cvičení a vôbec celkovo stravovať. Môj jedalníček vyzerá asi takto. Raňajky : -ovocný šalát s mandlami -šálka ovsených vločiek s orechami,makom,jablkom a škoricou. -omeleta z dvoch vajíčok,krajec slnečnicového celozrnného chlebíka+šalát -tuniakový šalát so zeleninou a olivovým olejom Olovrant : -ovocie(banán,jablko)+mandle -jogurt s orieškami a škoricou Obed (tu často pochybím,pretože,jedávam,veľa veľa šalátu a skoro minimum mäsa a často je to aj s veľkým odstupom od posledného jedla.) -celozrnná tortilla plnená zeleninou syrom a bazalkovým pestom -Ryža naturall s tuniakom v olivovom oleji+šalát -Zapečená brokolica so syrom+jeden zemiak - Tuniakovvý šalát s veľkým množstvom zeleniny -Dusená zelenina+grilovaný losos+zelenina Olovrant : - cottageese syr+zelenina+plátok knäckebrotu -acidko s ľanovými semiačkami a mandľami -Poprípade tuniak vo vlastnej štave+zelenina(ak som ho nemala počas dňa) Večera -Varená mrkva+losos+zelenina -Zeleninový šalát s cícerom, červenými fazuľkami -Acidko/jogurt so škoricou -grilované kuracie mäso so zeleninou Jedávam s odstupom 3 hodiny medzi jedlami.Cvičím buď ráno na ľačno, poprípade si dám pred tréningom polku banánu.Alebo cvičím večer. No problém je, že váha neubúda. Tak v tom musí byť pochybenie v stravovaní ,zle zostavenom jedálničku a nevhodným stravovaním pred a po tréningu.Zakúpila som si aj Srvátkový proteín WPC80,no neviem či je pre mňa vhodný. Týmto by som Vás chcela poprosiť o rady typy, poprípade kritiku, kde robím chyby a ako by som to mohla napraviť. Už začínam byť zúfalá, pretože výsledky sa stále nedostavujú.Ďakujem pekne. Šušová

MW

Dobrý den Deniso,

Váš dotaz je poměrně obšírný. Pokud jde o suplementaci, pak by protein měl být v pořádku. Protože ale tato stránka, tady v poradně Maxxwin, se nelze problematice věnovat takhle rozsáhle, což yb váš dotaz vyžadoval, pokusím se vám později reagovat do mailu. Určitě ale bude platit, že protein je zřaqzen správně, dále určitě využijete některé ze spalovačů, .

Vlkova - neděle, 24 květen 2015

Dobrý den Ládo,snažím se vyrýsovat postavu.Sportu mám hodně,jsem instruktorka skupinových lekcí a chodím do posilovny.Ale ta strava mi nejde.Celí život jím nejvíce sacharidy..tak když se snažím jíst dobře a omezit je,tak mi to prostě nedá a vždy si něco musím dát.Vím.Náká vaše rada,jak mám začít?Čím to odbourat?Děkuji

MW

Dobrý den,

právě jste  to pojmenovala. Jde po ty sacharidy. Pokud se snažíte zredukovat váho, množství tuku, je třeba mít nastaven stravovací režim tak, aby sacharidů bylo méně. Jde o poměr sacharidy - bílkoviny - tuky. Ale je to záležitost, která se nedá přesně na vaši osobu popsat takhle bez informací o vaší osobě. 

Marek - neděle, 24 květen 2015

Dobrý den, chtěl jsem zeptat na kardio po cvičení. Nemá to neblahý efekt pak na svaly s kterými jsem před tím absolvoval silový trénink. Rád bych nabral svalovou hmotu, ale zároveň bych chtěl shodit přebytečný tuk a toho času zas není tolik, abych mohl běhat a zároveň chodit do fitka a rád bych to v případě kladné odpovědi zkombinoval tak abych mohl po cvičení jít třeba ještě 45 min na pás. Předem děkuji za odpovědět.

MW

Dobrý den, celé to je potřeba posoudit v kontextu. Připravuji řadu svěřenců k soutěžím v kulturistice, či svěřenkyň k Bikiny fitness a jsem přesvědčen, že přemíra kardia je vysloveně na škodu. Nelze očekávat, že pokud budete 5 x týdně po 50 minutách na běžícím páse, udržíte svalový tonus, kvalitu.Vidím na soutěžích řadu slečen v ve fitness, které jezdí kardio do úmoru a  přitom an nich vidíte povolené svaly a o tonusu si můžete necvhat jenom zdát. Too je takový nejzářnější příklad, protože u děvčat je předpoklad, že nepoužijí žádné doplňky, či medikamenty, kterými toto redukují. Bez toho, že je to v současnosti velká móda, která ale , dle mého osonního odhadu vyplývá spíše z toho, že všichni napoddobují všechny, než aby vycházeli z racionální uvahy, aniž by přímo věděli proč. Nejsem v kulturistické přípravě zastáncem intenzivního kardio tréninku. Proč?? Ještě nikdy jsem neviděl opravdu svalnatého běžce. Stejně tak, pokud se rozhodnete, že chcete běžet maraton, bude váš trenink obsahovat především běh, ale jistě ne 5 x týdně posilovnu.  Pokud ale chcete něcoi mezi, musí i váš trenink být přizpůsoben tomuto požadavku. Celé to je třeba nastavit dle vašich priorit.

Lukáš - středa, 20 květen 2015

Dobrý den Je mi 15 let a hraju extraligu hokeje, měřím 187 a vážím 85. Mám každodenní fyzicky velmi náročný trénink + posilovnu. Beru protein od nutrednu compress iso whey 90. se svýmy svaly jsem spokojen- výborné nohy a ruce, akorát pořád mám až moc podkožního tuku v oblasti břicha a nevím jak se ho mám zbavit. Každý den posiluju i břišní svalstvo, ale vidět mám jenom 2 svaly. Mohli by jste mi Prosím poradit jak se co nejlíp ubavit pod kožního tuku a abych měl vidět celé břišní svalstvo? Děkuji

MW

Dobrý den Lukáši, v 15 letech a při takovém energetickém výdeji a denním režimu, který popisuješ, je dost zvláštní, že bys měl nějak nadprůměrné procento tuku v oblasti pasu. Bereš nějaký doplněk, o němž zřejmě asi ani nevíš proč ho používáš. V případě, který popisuješ je potřeba vědět mnohem více, protože tam bude zřejmě řada dalších nutričních chyb, které děláš. Nelze to ale takhle, bez více informací, odhadnout. Obecně,ve tvém věku  je to o způsobu stravování, o pravidelnosti, až na druhém místě hrají roli doplňky, které používáš. Musíš mít pravidelný starvovací režim a tím nemyslím obědy u Mc Donalds, což je u kluk;u tvého věku běžné. .)

Milan - pondělí, 11 květen 2015

Dobrý den měl bych dotaz je me 33 let. Snažím se chodit cvičit pravidelme a nějak to není vidět jak bych chtěl Já a proto bych chtěl začít brát nějaké doplňky. Třeba protein a třeba i další doplňky ale nevím jake by pro me byli ty práve. A taky a aby byli v nějaké dostupně finanční hodnotě měsíční. Děkuji za radu

MW

Dobrý den. Z Vašeho dotazu bohužel nevyčtu jaký jste tělesný typ, ani žádné důležité informace o vaší osobě, abych mohl odpovědět konkrétně. Ale obecně bude platit, že bude vhodné zařadit některý z proteinových doplňků. Doplní vvám nezbytné bílkoviny, jako "stavební" látky svalu.  V sortimentu Myxxwinu vybírejte  v rubrice PROTEINY. Pokud jste spíše štíhlý typ, neuškodí ani některý ze sachariďáků. ty nasjdete v rubrice GAINERY. Dále budou vhodné BCAA aminokyseliny a běžné aminokyseliny. Pro začátek by to mělo stačit. Pokud jde o dávkování, řiďte se návody.

Petra - pondělí, 4 květen 2015

Dobrý den, který protein je ideální např. jako náhrada večeře po cvičení a to konkrétně pro ženy v režimu hubnutí ....je mi 30let výška 160cm váha 67kg, každý den aktivně cvičím a aktivity střídám - kruhový trénink, bosu, home workouts dle bodyrocktv atp., běh, inline....Děkuji za rady

MW

Ve fázi hubnutí bych Vám, z hlediska ideálního poměru bílkovin a sacharidů, doporučil PROMAXX 90, ale i Protein 8 hour, přesto že obsahuje více sacharidů, Vám při zvolení dávky okolo 30-40 g udělá službu. 

Mirek - pondělí, 6 duben 2015

Dobry vecer chci se zeptat na davkovani Maxx Win , to mam brad pred cvikem nebo po ukoceni cviku .

MW

Maxxwin představuje spousty produktů, z nichž některé jsou bhodné přímo pro ty účely, o kterých mluvíš, jiné se zařazujé jindy.  Pokud se ptáš co brát před trenonkem, tak především se jedná o BCAA . Ty používáš před, i po treninku. Dále bude po treninku vhodný některý s Ganerů. 

Miro - pondělí, 6 duben 2015

Dobry vecer chci se zeptat MAXX GAIN na davkovani to mam brad pred cvikem a nebo po cviku.

MW

Dobrý den,

MAXX GAIN je gainer, který doporučuji brát po cvičení, ideálně do 30 min. po tréninku.

Petr Mach

Zdeněk hrkota - sobota, 4 duben 2015

Dobrý den, sledují Grznara, cvicim a stravují se podle něj. Za tři měsíce jsem ale nezaznamenal žádné pokroky, resp. Potom co jsem skončil s atletickou se mi postava ještě zhoršila po třech měsících ve fitku. Je možné ze chyba je ve mne?

MW

Tak to asi bude nejlepší zeptat se toho, podle koho cvičíš. :) :) 

Marek - úterý, 24 březen 2015

a ještě bych se chtěl zeptat jestli mi nic neudělá tribulus ve 14 a jestli s poradnym tréninkem vyrostu

MW

Tribulus ve 14 letech zatím vynech. Určitě Ti postačí Gainery a některý z proteinů, který v nabídce Maxxwin  seženeš. CFM, může být vhodným produktem. Ve tvém věku tohle stačí.

Marek - pondělí, 23 březen 2015

Dohry den je mi 14 mužů zeptat jestli mužů brát L-glutamine rad bych si ho koupil Prosím o odpověď Děkuji

MW

Dobrý den.  Glutamin použít můžeš. Určitě ve tvém věku nebude od věci i nějaký gainer.

Gusta - středa, 11 březen 2015

Dobrý den měl bych dotaz,je mi 16 mám 80 kg a mám 180 cm poradíte mi nákej protein na to abych měl hezkou postavu ?

MW

ahoj. tak asi bych neřekl, že ti poradím nějaký protein, abys měl "hezkou postavu". Ale určitě ti poradím, že pokud systematicky, pravidelně cvičíš, stejně tak se stravuješ, tak ve svém věku můžešš určitě doplnit svou alimentaci ještě některým z  gainerů. Řada Maxx gain 15  v tomto ohledu jistě splní tvoje představy.Zařadit bys ho měl po treninku.  Dále bych nepohrdnul nějakým aminokyselinami, především BCAA. nemusíš se vyhnout ani Glutaminu. Pokud by šlo o zařazení proteinového přípravku, který doplní hodnotné bílkoviny, můžeš volit výrobek Protein Maxxwin 50. 

Jakub - neděle, 8 březen 2015

Dobry den,dekuju za radu:-)Jeste bych poprosil zhodnotit jidelnicek do objemu:-)Co udelat jinak nebo precasovat?6:001ks pomeranc+4ks bcaa7:00amuleta z150g vlocek+2vejce+4bilek+chia seminko+lnene seminko+goji 9:00 50g basmati 12:00 100g basmati+100g kureci prso 15:00 amix isoprime cfm odmerka +70g vlocek 16:00 trening max 1,5hod 17:30 1ks kiwi 18:30 amix cfm isoprime odmerka 19:00 100g basmati+100g kruti 21:00 vanicka tvarohu pilos odtucnenyvaha byla 77kg po mesici 79kg pri vysce 183cm?

MW

není zač. Při neznalosti konkrétních informací, kdy tě neznám a nepracuji s tebou, nemohu posoudit tento tvůj dotaz dostatečně. K tomu by to opravdu chtělo více podrobných informací a k tomu zde nemáme dostatek prostoru.

Jakub - pátek, 6 březen 2015

Dobrý den,měl bych dotaz jak je to ohledně doplnění sacharidů a proteinů po tréningu?Jaké sacharidy,proteiny(zdroje) a v jakém časovém rozestupu je přijmout? Kolik gramů na kg telesné hmotnosti?Jsem štíhlé postavy,ale se sklonem k nabírání tuku hodně se vyhýbám cukrům s vysokým Gi a zařazuji komplexní:-)Cíl je nabrat svalovou hmotu s minimem podkožního tuku:-)Za kazdou vaší radu budu velice vděčen:-)S přáním hezkého dne Jakub

MW

Dobrý den Jakube. Při snaze nabrat hmotu dodejte tak do 30 minut po treninku menší množství rychlejších sacharidů . Velmi vhodné je doplnit v podobě menšího kusu ovoce. Dále je vhodné dodat v množství cca 30-40 sacharidový kokteil. Vycházejme z toho, že samozřejmostí jsou BCAA bezprostředně po treninku.  Protein přijde na řadu až tak za hodinu po treninku. 

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP