This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Marek - středa, 16 září 2015

Dobrý den. Je mi 19 let a vážím 63,5 kg. Jsem zápasník thajského boxu, takže si tuto nízkou váhu musim držet, kvůli zápasům. Tréninky mám pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek a o víkendu cvičím s vlastní vahou a běhám. Chtěl bych se zeptat, jestli bych měl užívat nějaké suplementy? Popřípadě jaké Děkuji

MW

Ahoj, Určitě bych zařazoval BCAA, a jistě nebude špatné, když budeš používat Glutamin.  BCAA okolo 8 g pžrd treninkem (40 min.) a 8 g bezprostředně po treninku. Glutamin po tr. asi 6-7g

Petra - sobota, 12 září 2015

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaký trénink by mi byl doporučen. Mým cílem je hezky prorýsovat tělo, nejde mi o nárust objemu. nýbrž o nabrání svalu a vytvarování. Je lepší silový trénink- velké váhy málo opakování 1-5 nebo spíše vytrvalostní - malé váhy, velký počet opakování? Popřípadě kolik opakování by jste mi doporučili, děkuji :)

MW

Dobrý večer,

pokud bych byl  já jako trenér osloven klientkou s tímto zadáním, pak bych si u klientky provedl několik měření,  vizuální kontrolu, důkladnou konzultaci, a pak bych teprve určil postup. tak pracuji se svými klientkami a  svěřenkami od kondičních, až po sportovkyně. Takže má odpověď v tuto chvíli bude taková, že Vám doporučím abyste vyhledala kvalitního zkušeného trenéra,  či trenérku, která Vám poradí jak postupovat.

Honza - neděle, 6 září 2015

Dělám si domácí proteinový nápoj. Kdy a jak často ho mám pít? 3x týdně mám volejbalový trénink, 2-3x posiluji(doma), snažím se hlavně ztloustnout a nabrat. Moc děkuji za odpověď!

MW

Nevím, co si představit pod pojmem "dpmácí proteinový nápoj", takže jak ho a kdy pít , opravdu nedokážu poradit jen tak. Ale pokud bychom mluvili o nějakém doplňku , tak především protein konzumuj cca 40 - 50 minut po cvičení.

Jachym.bike - sobota, 5 září 2015

Je na tloustnutí lepší protein nebo gainer? Je mi 15, měřím 180cm a vážím necelých 60kg. Občas cvičím, ne moc pravidelně.

MW

Nikdo neptřebuje tloustnout a jistě ani ty ne. !!  Je ti 15 let, a to znamená, že potřebuješ dostatečně a pravidelně jíst. Potřebuješ několik pravidelných jídel denně, a tím mysdlím jídel a ne návštěv ve fast foodu, kde nedostaneš k jídlu nic, co by tvé tělo využilo. Tak tedy jez několikrát denně a jistě budeš přibírat. Ani, protein, ani gainer nejsou určeny k tloustnutí.

Matus - pátek, 4 září 2015

dobry den, chcel by som poprosit o radu odbornika ohladom vyberu produktu, jedna sa o produkt "AmiNo Flow" a "Scitec Nutrition L-Glutamine" aky je rozdiel medzi tymito produktami a ktory odporucate? a na koniec mozu sa tieto produkty kombinovat s produktom "Fitness Authority Xtreme Napalm" ? za odpoved dakujem

MW

Dobrý den,  já využívám produtky Maxxwin,  které mám dostatečně vyzkoušeny a mohu si tak dovolit vytvořit na ně recenzi a případné doporučení.  Proto působím jako odborný poradce pro Maxxwin. Chci věřit, že to může být pouhou nevědomostí, ale ptát se na značkové strànce odborníka pro tuto firmu, na doporučení prodiktů ostatních výrobců je asi tak.logické, jako byste  psal do do Volkswagenu a ptal se , jestli vám doporučí raději Renaulta, nebo Opel. Rád zodpovím dotazy na naše produkty . U ostatních se obraťte na jejich poradenskou linku, pokud nějakou májí. Přeji hezký den ☺

Jirka - čtvrtek, 3 září 2015

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně nabírání. Mám 30 let, vážím 85 kg a měřím 193 cm. Cvičím doma 3 krát týdně, přibírám jen obtížně, zaměstnání mám pružné (ne sedavé) a jednou či dvakrít týdně si zahraju fotbal. Jím pravidelně 3 krát denně vydatné jídlo, mezi tím nějakou svačinu. Mým cílem by bylo nabrat nejlépe svalovou hmotu do cca. 95 kg. Jakou kombinací doplňků výživy by toho šlo dosáhnout? Je třeba gainer, či protein, či obojí? Stávající stravu již nemohu příliš upravit. Děkuji za odpověď!

MW

Dobrý den, ve Vašem věku bych zařadil gainer pouze bezprostředně po treninku a postačí dávka cca 50g. kvalitní protein bude nezbytností, tedy Promax 90. Určitě bude vhodný 8 Houra v jedné dávce večer. V treninkový den zařaďte BCAA, a to 7g 40 min.před treninkem a 7 g ihned po trerninku. Dále bude vhodný v treninkový den Glutamin (cca 5g + Arginin 7g). Při nemožnosti úpravy stravy bude zařazení těchto doplňků nutné.

Tomáš - středa, 2 září 2015

Dobrý den, chci se zeptat jaké je nejvhodnější dávkování Argininu a Glutaminu? Zda je vhodné v treninkový den dát Arginin a Glutamin před tréninkem cca 30 minut a pak po tréninku Glutamin (dávkování 3g Argininu a 5 + 5 g Glutaminu) má váha 102 kg, posilovna 4 krát v týdnu. A zajímá mě zda mám tyto přípravky užívat i v době volna a případně kdy (ráno, večer).

MW

dobrý den,klidně bych při vaší váze přidal. Arginin  6 g, Glutamin 10 +10. Vím, že to zní jako poměrně dost, ale klidně to tak může být. V den volna vysaďte Glůutamin. Nikde nevidim dávkování BCAA, tak jen dodám, že u nich je možno 10 - 12 g 40 min. před treninkem a 10 -12 okamžitě po treninku. V den volna vynechat

Lenka - úterý, 1 září 2015

Dobrý den. Mám takový trapný problém, ale už nevím kdo by mi s tím mohl pomoci. Je mi 42 let a mám už tři děti. A u jistých aktivit (běhání a skákání) mám trochu potíže se svěrači. Je to velmi nepříjné, mohli byste mi poradit nějaký cvik, lterý by to mohl zlepšit? Děkuji Lenka

MW

Dobrý den, určitě lze zlepšit cvičením oblast pánevního dna , ale tento problém bude spíše záležitostí zdravotního charakteru.

Jakub - pondělí, 31 srpen 2015

Dobry den mam 18 let cvičim 4x tydně když to vyjde 5x mam v planu si koupit od vas tribulus mužu s toho mit nějake nasledky ?

MW

Tribulus, stejně jako všechny ostatní doplňky výživy, které jsou v sortimentu Maxxwin, můžete použít bez obav z nepatřičných následků.

Iveta - čtvrtek, 27 srpen 2015

Ještě dodatek k mému předchozímu příspěvku: Jsem ráda aspoň za to, že mě to "lupání" v kloubech nebolí. Nicméně mě štve a ráda bych s ním něco udělala.

MW

Pokud se budeme bavit o tom, co jsem měl na mysli v předešlé odpovědi, pak se obávám, že s tím moc nadèlat nelze. Ale doporučím schůzku s fyzioterapeutem, budw v tomto ohledu určitě zkušenější.

Iveta - čtvrtek, 27 srpen 2015

Dobrý den. Při posilování jsem si všimla jedné věci, která mě docela zneklidňuje: začalo mi "lupat" v některých kloubech. Nejvíc mi lupe v kolenou, když dělám úplně obyčejné dřepy. Myslíte, že bych to měla řešit? A dá se toho zbavit? Jeden kamarád mi poradil přestat dělat cvik, který mi to způsobuje, že to prý přejde, ale ono to nezafungovalo...

MW

Dobrý den, pokud se nejedná o bolestivé projevy, pokud vnímáte jen jakýsi zvukový  projev, jakési "lupnutí", "rupnutí" ,které ale nevyvolává žádný nestandartní projev ( bolest , pnutí apod), nemusíte si s tím dělat hlavu. Tento jev někdy z způsobuje kloubní mazivo.Otázkou ale je, jestli mluvíme o tom samém. Proto, pokud  Vás to zneklidňuje, není od věci poradit se s fyzioterapeutem. Pokud tam bude problém, jistě ho odhalí a poradí Vàm postup.

Emilio - středa, 26 srpen 2015

Dobrý den chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi těmito výrobky Weider MAXIMUM BCAA SYNTHO a Vitalmax MEGA BCAA 2:1:1 děkuji za odpověd

MW

Dobrý den, 

nemám přesný přehled o uváděném výrobku, ale při jakém koliv hledání rozdílnosti ve složení postačí porovnání použutých surovin.

Lukáš - úterý, 25 srpen 2015

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně doplňků stravy.Užívám Vás Maxx Gain 15, po tréninku, hraji fotbal, je možné ho zařadit, například i ke snídani? Dále bych se chtěl se zeptat, jestli můžu k tomu užívat Bcaa, ale nevím, které jsou nejvodnější, jestli tekuté nebo kapsle? Děkuji Lukáš.

MW

Dobrý den Lukáši,

určitě je to možné a chybou nebude ani pokud použiješ Maxx Gain 30. Pokud jde o BCAA , tak jejich využití je úzce spjato s anaerobní zátěží, tedy především s posilovacím treninkem, respektive kosterně svalovou zátěží. Já preferuji raději kapsle, nebo tablety před tekutými z důvodu snadnějšího počítání. Ale to není zásadní.

Michaela - pondělí, 17 srpen 2015

Dobrý den , je mi 16 let a nejsem nějak extra hubená. Měřím 170 cm a vážím 68 kilo . chtěla bych začít pořádně jíst a dát dolů přebytečná kila . kde mám začít ?

MW

Dobrý den. Oceňuji takové rozhodnutí. Na prvním místě se zaměřte na skladbu a pravidelnost Vašeho stravování. Určitě není nutné, abyste se v 16 letech zabývala nějakými pochybnými dietami, ale úprava stravy do určité pravidelnosti, vyřazení sladkostí, fast foodů a pití sladkých limonád, by mohlo být prvním krokem. Zkuste si rozdělit příjem potravy do 4 - 5 denních dávek a zachovat pestrost stravy. Další důležitou věcí bude trpělivost. 

Iv - neděle, 16 srpen 2015

Dobrý dne,je mi 15 let mohla bych začít pravidelně chodit do posilovny? Cvičila jsem asi rok doma ale ztratila jsem svaly protože jsem to moc přehnala s jídlem .a proto se ptám ale nejrychleji zpevnit a zvětšit zadek a zpevnit ruce?dekuji za odpověď

MW

Dobrý den,

15 let je přibližně hranice, kdy je možno začít, ale doporučuji nepouštět se do toho bez odborného vedení.

Zuzana - úterý, 11 srpen 2015

Dobrý den, ráda bych přibrala alespoň 2-3kg svalů. Potřebuji nabrat svalovou hmotu, ale ne moc výrazně, spíše zpevnit a vyrýsovat postavu (hlavně v oblasti boků a vnitřních stehen) Měřím 167cm, vážím cca 47kg a ráda bych nějak spravila poměr mezi horní a dolní polovinou těla...vrchní polovina je až moc štíhlá a od pasu dolů přesný opak :( Doporučíte mi prosím nějakou formu posilování, či cvičení? Má vůbec cenu cvičit s činkami?Popř. jak často a intenzivně cvičit? :) Předem moc děkuji.

MW

Dobrý den, takhle na dálku, bez konkrétní znalosti Vaší situace, poradím předebším to, abyste zařadila posilování 3 x týdně. Základní princip bude abyste prováděla na horní polovinu těla , nižší počty opakování a serií. ( 8-10 opakování, 10 - 12 serií na partii). Ideálně pod vedením kvalitního trenéra, alespoň v provním období. Dále bude nutné tímto směrem upravit stravu a popřípadě zařadit nèkterě z doplňků výživy. Ty Vám dodají nezbytné nutriční živiny (sacharidy,  bílkoviny). Je ale vhodné, abyste i v tomto postupovala ve spokupráci s odborníkem. 

Michal - úterý, 11 srpen 2015

Dobrý den,potřeboval bych nějaký to kilo přibrat,3x týdně běhám kvuli fyzicce a 2x tydne pomalu ale jiste posiluju. Jakou výživu byste mi doporučil? (PROTEIN,KREATIN,VITAMINY? Muzu si vzit bcaa pred běháním?

MW

Dobrý den. Budu li vycházet z toho co uvádíte, budu pro Vás k využití Protein, bcaa a dále bych zařadil Glutamin. Po cvičení byste mohl zařadit i některý z Gainerů.

Merci - neděle, 9 srpen 2015

Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu. Za rok som pribrala 7kg. Pred tým som cvicila vo fitness a potom som prešla na powercross, pri ktorom mi zmohutneli stehná. Teraz som zacala cvičiť na doma: skákanie na trampolíne 30 minút, workout-y z internetu 25 minút, orbitrek na najlahsej intenzite 20 minút. Je to postačujúce na chudnutie ? Nezmohotnejú mi stehná z trampoliny ?

MW

Dobrý den,

Asi Vás úplně nepotěším, ale žádná fyzická aktivita, bez zásadní úpravy stravovacích návyků, vám sama o sobě nepomůže zhubnout. Pokud jste přibrala 7 kg, je velmi pravděpodobné, že jste zároveň s aktivitami, zároveň zvýšila energetický příjem. Jinými slovy, začala více jíst. Pro redukci nadbytečných kilogramů bude nezbytné nasadit nějakou úpravu stravy. A nemluvme hned o dietách, protože to není přesné pojmenování. Uprava stravy směrem dolů ve smyslu energetického příjmu. .

Tomáš - neděle, 2 srpen 2015

Dobrý den chci se zeptat, zda je pro mě vhodný produkt TRIBULUS MAXX 1000, má váha 103 kg, výška 190 cm,věk 32 let, cvičím 3-4 týdně silový trénink, nyní jsem užíval (na Vaše doporučení) creatin a HMB (děkuji fungují skvěle), samozřejmě užívám protein a BCAA, creatin a HMB během týdne vysadím již je užívám cca 5 týdnů a nyní bych chtěl vyzkoušet Tribulus tedy pokud je to dobrá kombinace (pokud ano jaké je pro mě vhodné dávkování) nebo zda bych jej měl užívat až opět nasadím creatin a HMB?

MW

Zůstal bych stále u HMB a přidal bych uvedený Tribulus. Při vaší vàze naddimenzujte dávkování o 30%. Je možno zařadit i Arginin. Přeji hodně úspěchů.

Iveta - neděle, 2 srpen 2015

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda má posilování prsních svalů u žen nějaký přímý vztah k velikosti prsou. Je např. možné, aby měl trénink prsního svalstva za následek úbytek tukové prsní tkáně? Ráda bych totiž cvičila tak, abych si stávající velikost prsou zachovala. Vadí např. když dělám denně 50 "chlapských" kliků (Kliky dělám s nohama výš. Zvládám je bez problémů.)?

MW

Dobry den,  pokud se budeme bavit o posilovacím tréninku a jeho vlivu na velikost  prsou u žen, tak ten jako takový, určitě zmenšení prsou nezpůsobí. Může tomu být právě naopak. Protože pokud posílíte prsní svaly, dojde k jejich určitému zbytnění, pak prsa mohou působit pevnější a větší. K jejich zmenšení dojde v případě, že redukujete váhu, respektive množství tuku. Pak dojde pochopitelně k úbytku tuku, a tudíž ke zmenšení, i v této partii. Ale jak jsme si již řekli, posílené prsní svaly mohou způsobit pozitivní efekt pevnějších plnějších prsou. Pokud jde o ty cviky, je to zbytečně moc. Zkuste si rozdělit toto cvičení do serií po cca 10 a třeba použijte zátěž. Přeji hodně úspěchů. :)

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP