This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Jiří - čtvrtek, 3 březen 2016

Dobrý den je pro nabrání svalů dobré když cvičím 3x denně(25 kliků ,30 sporů , 15 shybů) a večer k tomu ještě tak hodinu v posilovně (kde během týdne procvičím všechny partie) zajímá mě spíše jestli přes den tělu nevezmu všechny bílkoviny a ostatní živiny tak že mu na posilovnu nic moc nezbude a nemá to takový efekt.Zkrátka jestli naberu víc když vyřadím cvičení přes den, a budu cvičit jen v posilovně.

MW

Dobrý den, nevím kolk Vám je let, ale posilovna, kdy v nějakém řízeném cyklu procvičíte celé tělo 2 x za týden až 8 dní, je naprosto dostačující. Určitě není potřeba cvičit něco ještě doma. Pokud jde o nutriční živiny, ty je třeba dodávat s ohledem na trenink. Stejně tak zařadit doplňky

Dan - středa, 2 březen 2016

Dobry den, je vhodne pouziti vitaminu nebo mineralu pred/po treninku? Nebo je doporucujete uzivat v jinou denni dobu? Dekuji za odpoved.

MW

Dobrý den,

během posilivacího treninku to nemá žádný přímý smysl. Vitamíny a minerály většinou ě x denně, nejléte ráno a večer.

Vojta - středa, 2 březen 2016

Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli je vhodné dávat do tvarohu sušenou syrovátku i přes to že je v ní hodně cukrů (68g na 100g)? Jde mi hlavně o to abych zbytečně nepřibíral tuk.

MW

Dobrý den,

rozhodně to vhodné není,  nemá to žádný smysl. To, co potřebuješ ze syrovátky, je syrovátkový protein, který je v ní ale obsažen pouze cca z 10 procent. 

Určitě to nedoporučuji.!

David - středa, 2 březen 2016

Dobrý den, mám dotaz ohledně suplementů (celkově). Zajímá mě, jestli jsou opravdu tak nezbytné, jak se říká. Přečetl jsem si hromadu článků a v každém se shodli na tom, že to sice není nezbytné, ale pak celkový nárůst svalů je těžší. Já osobně jsem dlouho přemýšlel nad tím, jestli je začít brát a nebo jestli stačí obyčejná strava. Poté by mě zajímalo, jaké suplementy se vyplatí koupit a jsou "nezbytné". Myslím tim BCAA, proteiny, sušené bílky, gainery atd. A asi poslední otázka, jaké jsou nejkvalitnější suplementy na trhu v poměru k cenně a jaké používáte vy? Předem děkuji za odpověď.

MW

Dobrý den,

výroba suplementů je výsledkem dlouhodobých výzkumů v nejrůznějších sportovních odvětvích s tím, že silové disciplíny, které jsou značně závislké na zvýšeném příjmu kvalitních nutričních látek, mají s těmito doplňky největší reálnou zkušenost. Jsou alternativou pproti zneužívání zakázaných látek a při systematickém užívání dokáží napomoci zlepšení výkonu. Je ale třeba mít na paměti, že je třeba využívat je jako doplňky, ne nimi nahrazovat hlavní podíl přijímaných nutričních složek. To je třeba ponechat především na kvalitní stravě.  Toto platí především u proteinových a sacharidových přípravků. Máme zde ale řadu dalších speciálních doplňků, které jsou svým efektem specifické. Jedná se především o ty, jejichž úkolem je napomoci rychlejší regeneraci (anabolizaci). Vždy se ale jedná o doplňky, přesněji potravinové doplňky. Konkrétně BCAA ( branched chains of aminoacids - větvené řetězce aminokyselin) mají funkci ochrany svalů především při extrémní svalové zátěži "podpořené" dále sníženým energetickým příjmem. To ale není podmínkou. Podobně najdeme další specifické doplňky, které napomáhají růstu čistou cestou. Snad tedy nejsou vyloženě nezbytné, ale rozhodně jsou vhodné a mají ve stravě sportovce své místo.

Dáša - úterý, 1 březen 2016

Dobrý den, je vhodné užívání aminokyselin např.této:EXTREME BCAA PRO 4:1:1 Powder 500g malina při nemoci ALS(amyotrofická laterální skleroza) jako doplňku stravy,aby nedocházelo k velkému úbytku svalové hmoty.Děkuji za odpověď

MW

Učitě záleží na fázi nemoci. BCAA by mohly být v tomto směru nápomocny, ale neexistuje žádná studie, alespoň pokud vím, která by to potvrzovala. Bete to tedy posím pouze jako osobní názor. Ale bez praktické zkušenosti.

Jana Středová - úterý, 1 březen 2016

Zdravím, měla bych dotaz ohledně cvičení a nevím na koho líp bych se mohla obrátit. Nemám problémy s váhou, tudíž nepotřebuji redukovat, jde mi prakticky jen o zpevnění a vytvarování určitých partií (břicho, zadek, nohy, ruce). Objektivně, myslíte si že ke zpevnění a vytvarování těchto partií stačí skupinové lekce na tyto partie zaměřené, kde se posiluje vlastní váhou (dřepy, výpady a podobné)? Posilování na strojích nějak nezaujalo ale nevím zda takové cvičení samotné bude mít nějaký efekt a smysl. Děkuji za odpověď. Jana

MW

Dobrý večer, zpevnění vyžaduje učitě víc, než skupinové lekce. Bylo by dobré, abyste vyhledala trenéa(ku), který vám postaví systematický trenink, kteý budete cvičit 3 x týdně. I v cvičení lze naléz "zábavu", pokud bude kvalitní a povede k cíli. Zpevnění je vlastně i budování svalů, takže tímto směrem bych ho u vás vedl. Nejde o nabíání nesmyslného množství kilogamů, ale něco potřeba zřejmě bude.

Jiri - úterý, 1 březen 2016

Dekuji za odpoved ... a pozadam o doplneni. S proteinem si urcite poradim, ale nejsem sto zodpovedne zjistit davkovani dalsich doplnku (bcaa, hmb a glutamin) Mohl bych Vas tedy pozadat o radu tykajici se davkovani? Jeste jednou diky ... Jiri

MW

Pokud se jedná o  BCAA , tak bych u Vás s klidem zvolil 12-15g rozděleno před a po treninku.Glutamin 8-10g, HMB 4g

Jiri - pondělí, 29 únor 2016

Zdravim, (35 let, 180cm, 100kg - aktivity: 3x tydne posilovna, 2x tydne futsal/tenis) chtel bych neztratit svalovou hmotu, spise naopak, k tomuto schodit tuk ... Dotaz zni, jake zakladni doplnky a kdy pouzit. (financne limitovan nejsem, nechci se ovsem stat chodici lekarnou) ... obcas vzhledem k pracovnimu vytizeni se mi stane, ze "musim" sportovat 2x denne. Proto prosim jeste o radu, kterou formu dopo a kterou vecer (cinky vs. futsal/tenis) ... primarni je samozrejme svalova hmota :-) dekuji za odpoved ... jiri

MW

Zdavím ,

jasně definovaná otázka, pokusím se jasně odpovědět. Protože neznám Vaše znalosti v oblasti tohoto odvětví neberte ve zlém pokud Vámn budu sdělovat věci, kteé už znáte. Ale z doplňků to chce určitě kvalitní protein, větvené aminkyseliny (BCAA), LGlutamin a určitě pomůžou HMB. V ani jednom z uvedených nemusíte mít obavu , že se stanete chodící lékárnou, ani jeden z doplňků není medikamentem , nýbrž poavinovým doplňkem. Pokuád jde o redukci tuku, ta bude zřejmě vyžadovat určitou úpravu stravy. Kosaterně svalové - anaerobní aktivity (posilovna) bych doporučil zařadit do první poloviny dne.

Pavlína Kazdová - sobota, 20 únor 2016

Dobrý den, již delší dobu mě trápí nesouměrná lýtka, pravé mám asi o 1.5 cm větší než levé. Myslím si, že je to křivou páteří, protože mám i jinak vykrojený pas. Cvičím pilates a cardio, ale zeštíhluje se mi spíš levé tenčí lýtko. Lze nepoměr lýtek nějak kompenzovat? Pomohly by například zeštíhlující cviky cvičené pouze na pravém lýtku? Děkuji za odpověď.

MW

Nesouměrnost párových orgánů na lidském těle je samozřejmá, nevyhne se jí nikdo. Každý člověk má jednu paži menší, jedno stehno, lýtko.. Takové cviky neexistují a nepomhly. U lýtek o to více

Honza - pátek, 19 únor 2016

Dobrý den, měl bych otázku ohledně workoutu chtěl bych ho začít totiž cvičit a chtěl bych se zeptat jestli neznáte posilovnu kde se na to specializují někde u Ostravy kde by mi mohli poskládat tréninkový plán a jídelníček nemůžu nikoho najít totiždděkuji

MW

Workout je anglický překlad pro Český výraz cvičení - posilování. Pokud máte na mysli nějaký konkrétní  postup, tak si prosím všimněte, že jste na stránce výživového výrobce a a tato poradna slouží k dotazům na jednotlivé produkty. Určitě nevím, kde u Ostravy. Vyhledejte nějaké forum, či poradnu , zabývající se Vaší otázkou.

Anet - pátek, 19 únor 2016

Dobry den, mam problemy pri nabrani svalove hmoty. Jsem ektomorf. Je mi 15, merim 158 a vazim 42kg. Chtela bych nabrat svalovou hmotu hlavne v oblasti noh a zadku. Cvicim v pondeli, stredu, a nedeli 100 drepu se zatezi 20kg a v patek chodim do posilovny a ostatni dny delam vypady a cviky na bricho a na ruce. 2x tydne beru aminokyseliny. Muzete mi prosim poradit? Mam zacit pit proteiny? Dekuju moc a cenim si vasi prace :-)

MW

Dobrý den, z dotazu nevím řadu potřebných informací. Nicméně, to, co jste uvedla, rozhodně nestačí. Doplňky výživy jslu důleřité,ale pro vás by bylo vhodné především vyhledat odborníka z řad trenerů, který vám nastaví postup

Filip - čtvrtek, 18 únor 2016

Dobry den, koupil jsem si krealkalyn od aminostar a je zde napsano davkovani 1 tab.rano a 3 hodinu pred treningem. Jen chci vedet zda je to spravne nebo se ma uzivat jinak. Spoustu lidi mi rika ze se ma uzivat hlavne po treningu . Prosim o podrobny popis davkovani .

MW

Doporučené dávkování výrobcem je samozřejmě správně, ale je především jakým si základním nastavením. .

Alena - úterý, 16 únor 2016

Dobry den,syn,16let.Vyska cca 174,vaha 55kg.Sportovec,fotbal.Treninky 5x tydne,1xtydne fitpoint.Doma cca 15min.posiluje na TRX.A muj dotaz?Rada bychom,hlavne i syn,vedeli,zda existuje nejaky pripravek,po kterem by alespon trosku pribral.Dekuji moc za odpoved :) A.Brozova

MW

Dobrý den, ve věku vašeho syna je na prvním místě třeba dbát toho, aby měl pravidelnou a dostatečně rozmanitou stravu. Tu je pak možno doplnit některým z Gainerů , Gainer 30, nebo Gainer 15. Číslovka uvádí poměr aq množství bílkovin v doplňku. Takže v Gainer 30 je poměr sacharidy :bílkoviny cca 60 :30

Soňa - sobota, 6 únor 2016

Dobrý den, potřebovala bych poradit. Normálně chodím do posilovny 4x týdně, ovšem chci se zeptat na posilování hýžďových partií. Jde o to, že posilují hýždě, hlavně dřepy a zadek se mi sice lepší, ale jde mi spíš o to zhubnout boky jak na nohou, tak kolem břicha. A prý dřepy tomu napomohou... No, pravidelně dřepuji již nějak od října za účelem vytvarování boku, aby byli krásné zaoblené, jako to mají fitness ženy (jestli mi rozumíte), jenže žádná změna... Jím i zdravě. Nedělám neco špatně? Nebo to chce čas? Předem děkuji za odpověď.

MW

Posilování a tvarování je záležitostí mnoha faktorů, z nichž jedním je čas. Tvarování není nic jiného, než cíleným posilováním určité partie, v kombinaci se správným stravováním a suplementací, dosažení nárustu daného svalu a jeho zkkvalitnění, tonus. Proto musíte mít opravdu trpělivost a dát tomu čas. Dalším faktorem je genetická dispozice k budování té, či oné partie. nelze si myslet, že když budete dělat to samé, jako fitnessová šampionka, že váš zadek bude automaticky jako ten její. určitou mírou talentu je i tvar, který máte více méně dám od boha. A jestli děláte něco špatně?, To nemohu posoudit, protože vás neznám a nevidím v treninku. To by už bylo na konzultaci. Přeji mnoho úspěchů

Kbg - sobota, 6 únor 2016

Dobrý den.Fakt extrémně jsem se přetrénoval a cítím menší funkci nadledvinek, jakože nemám moc testaku žádný libido,motivace,prudké změny nálad atd. Jak dlouho se bude dávat větší přetrénování které má za následek nižší produkci testosteronu a výší kortizolu do normálu? Na českém internetu jsem se k informaci jak dlouho trvají tyto hormonální stavy nedostal je o tom pár článků ale naprosto chybně napsaných kde říkají že je přetrénování stav 7-14 dnů apod. Děkuji za případnou odpověď :)

MW

Stavy, které uvádíte jsou silně individuální a může k nim vést více důvodů. 14 dní ten stav ale určitě netrvá

Dan - sobota, 6 únor 2016

A jak je to s davkovanim hmb? Bude v poradku davkovani 1 g rano s jidlem, 2 g pred treninkem a 1 g vecer s jidlem? Dekuji za odpoved.

MW

Samozřejmě záleží i na tom, kolik vážíte. 3g a uvedený postup může být

Dan - pátek, 5 únor 2016

Dobry den, na jednom webu jsem se docetl, ze hmb je nejucinnejsi suplement na rust svalu a sily a jinde zas, ze hmb silu ani rust svalu nezvysi, ale poskytuji velmi dobrou ochranu svalu v diete. Jak to tedy je, popr. prosim o sdeleni osobnich zkusenosti.

MW

Pokud jde o HMB, tak je to jeden ze základních doplňků, který předepisuji svým svěřencům v přípravě, protože při použití několika gramů denně, dokáže  učinkovat jako zvyšovač síly a ochrana svalů, řečeno zjednodušeně. Ona ochrana svalu je právě to, co urychlí regeneraci svalů a tím napomůže zvýšení síly i růstu. Pochopitelně je vždy třeba mít na paměti, že vždy můžete narazit na různá hodnocení, která mohou být vytržena z kontextu.. Problémem bývají i nadměrná očekávání. Řekněme si upřimně, že těžko lze čekat efekt, aklo u nelegálních preparátů dopingového charakteru. HMB a jeho účinek je úzce spjato s treninkovým procesem a jak jsem již řekl, s dávkobáním několik, řekněme 2- 3 g denně.

David - pátek, 5 únor 2016

Dobrý den,chtěl bych se zeptat. Všiml jsem si u sportovců když jedí zdravě např. Ráno vločky,banán atd. Při OBJEMU a povely den zdravě. Tak si řikám ,jestli fakt přiberou? I když je ektomorf. Mám strach,abych spíš nehubl a hlavně,jestli to člověka zasití,když má dát určitý gramy. Docela jsem jedlík. :D a to patřím mezi ektomorfi. A velký problémy nabrat. 19 let,výška 180cm,váha 66kg. Chci objem. Děkuji

MW

Nejsem si jist, že úplně rozumím dotazu. Zkuste ho  upřesnit.

Josef Klvaň - pondělí, 1 únor 2016

Dobrý den. Strašně rád bych chtěl zkusit nějaké kulturistické amatérské závody, bohužel nemohu žádné najít. Děkuji za odpověď.

MW

Dobrý den, jen připomenu, že toto je poradna , která složí především k získání informací o doplňcích výživy maxxwin, ale pokud půjdete na : http://www.skfcr.cz/ , což jsou oficiální stránky Svazu kulturistiky a fitness,najdete tam vše potřebné. :)

Jitka - sobota, 30 leden 2016

Dobrý den, chci vás poprosit zda můžete poradit i pomůcku na cvičení?Ráda bych si zpevnila břicho,ale buhužel jsem v týdnu velice pracovně vytížená a chodit do fitness pouze sobota a neděle si myslím,že by to moc velký efekt nemělo.Chci cvičit aspoň po večerech doma tak jestli by jste byl tak hodný a poradil,zda je některý z těchto posilovacích "strojů" vhodný nebo spíš dělat jen nějaké cviky bez stroje? https://www.insportline.cz/7743/posilovac-celeho-tela-insportline-magic-bb https://www.insportline.cz/1593/posilovac-brisnich-svalu-insportline-ab-perfect Děkuji moc za vaši odpověď.

MW

Dobrý den,

jste na stránce výrobce sportovní doplňkové výživy a poradna, ve které zde odpovídám na dotazy čtenářů, je zaměřena na využití těchto doplňků. To prosím pro upřesnění. Pokud jde ale o váš dotaz, tak určitě doporučím zabývat se systematickým pravidelným cvičením, nejlépe pod odborným vedením. Podobné "posilovací" stroje" , jako ten, který jste si vybrala, nejsou téměř k ničemu.

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP