This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Lukyn - pátek, 29 duben 2016

Děkuji mnohokrát. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli by mi to nějak nemohlo uškodit.(trenér mi říká, že na protein, gainer,...mám ještě čas, že třeba až od 18 let). Tak by mě zajímal váš názor na užívání proteinu, gaineru nebo toho co jste mi doporučil. Trochu se bojím, že by mi to mohlo uškodit na zdraví. Děkuju mnohokrát.

MW

Proteinové kokteily - Proteiny , jsou vyrobeny proto, aby doplnily do těla "stavební látky" svalů - bílkoviny, v kvalitní a stravitelné formě, a zároveň za přijatelnou cenu. Jsou převážně na bázi mléčné bílkoviny, zpracované několika způsoby technologií . Dále se setkáš s proteinovými kokteily na bázi vaječného albuminu, či hovězí. Vždy se jedná o potravinový doplněk, u kterého je třeba řídit se určitými pokyny, aby byl ku prospěchu. Se sacharidy je to o něco snažší. Tvůj trenér má v podstatě pravdu, ale ne tak docela. Při rozumném dávkování, tj. : cca 2 x týdně, max. 40% denního příjmu bílkovin, tak ti určitě neuškodí. Denní příjem pro tvůj věk a sport postačí v dávce 1 až 1,5g na 1kg tělesné váhy. To znamená : Pokud vážíš 60kg, postačí tvému tělu 60 - 70g bílkoviny za den s tím, že nějakých 60%  dodáš ve stravě. a zbylých 40% dodáš třeba v proteinu. Pokud jde o sacharidový koncentrát (gainer) neuškodí, když jednu dávku (množství cca 30 -  35 g) dodáš denně, po treninku. Ale určitě je pravdou, že máš přijmout živiny především z jídla.

Lukáš Doubek - pátek, 29 duben 2016

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, co je by jste mi doporučil za suplementaci, abych mohl normálně fungovat ( bez zranění) a přibrat . Jsem vrcholový tenista,15 let, 77kg, 189cm. Momentálně užívám bcaa, a vitaminovo-mineralovi komplex, který mi doporučil trenér... Dále bych se chtěl zeptat na dávkování bcaa(abych to nějak moc nepřehaněl) a kdy ho dávat a jestli mi něják může uškodit protein nebo naopak pomoci.( v mém věku) Děkuji mnohokrát.

MW

Dobrý den Lukáši. Především je nutné snažit se získávat živiny z kvalitní stravy, tudíž zohlednit své stravování, ve kterém, i s ohledem na tvůj věk, nesmíš opomínat zastoupení všech nutričních složek. Doplnění BCAA by pro tvůj sport postačí v dávce 4- 5 g . Dále by mělo postačit nasazení  proteinosacharidového přípravku  60 : 40 (sacharidy - bílkoviny ) a využívat ho výhradně jen jako doplněk, tedy v jedné dávce cca 40g denně.

Maty - čtvrtek, 28 duben 2016

Ještě bych měl jeden dotaz ohledně částečného opakování,když budu dělat 3 serie po osmi opakováních mám zařazovat částečné opakování u všech tří serií ,nebo jenom uposlední

MW

Není to nijak určeno. Zkusit je možno v podstatě cokoliv.  Ze zkušenosti bych doporučil tímto způsobem jednu serii na cvik

Maty - čtvrtek, 28 duben 2016

Dobrý den, chctěl bych se zeptat jestli je vhodné před tréningem jíst ovesné vločky?Děkuji.

MW

Těsně před treninkem není samozřejmě vhodné jíst nic. Poslední jídlo by mělo být připližně 1 hodinu před, a to něco lehkého. Pokud vám vločky nevadí, mohou být.

Martin - čtvrtek, 28 duben 2016

Zdravím. Potreboval by som zhodit %tuku. Na poslednom merani to bolo 11.4%co pri futbale nieje velmi dobre.hlavnou otazkou je ako zmenit stravovanie. Mam 170 cm , 71 kg a popri futbale posilnujem

MW

Zdravím, 11% tuku není určitě nijak vysoké procento a při fotbalu by vám to nemělo vůbec vadit. Pokud ale chcete zredukovat, musíte stravu změnit určitě. Nejde přímo o nějakou dietu,a le udělat určitou úpravu v příjmu sacharidů a tuků,  bude  třeba

Radek - středa, 27 duben 2016

Dobrý den. Jak se díváte na kombinaci sacharidu a tuků(hlavně živočišných) v jednom jídle? Nevadí kombinace nebo je to nevhodne s ohledem na rysovani? Děkuji za odpověď.

MW

Dobrý den, Mluvíte v podstatě o dvou věcech. Kombinace tuků a sachridů není nic, co by mělo být problém, ale pokud chcete rysovat, respektive zredukovat tuky, tak je třeba k tomu přistupovat poněkud jinak. ALe to je na obsáhlejší komunikaci.

Ladislav - úterý, 26 duben 2016

Dobrý den, jsem fotbalista, je mi 17 let, dělal jsem v dětství atletiku a jsem svalový typ. Mám prostý dotaz, jak mám zmenšit objem nohou z hlediska svalů? (174cm, 75kg) Pomůže mi k tomu rotoped, švihadlo? (i když hraji fotbal, tak bych se rád vyhnul běhání maratonu na zhubnutí svalů na nohách..) Předem děkuji. :)

MW

Může k tomu napomoci jaká koliv kardioaktivita a samozřejmě určitá redukce ve stravě. ALe bez konkrétní znalosti situace se na tohle nedá odpovědět konkrétně.

Milan - neděle, 24 duben 2016

Dobrý večer, rád bych se zeptal jestli mi ovesné vločky pomohou nabrat svaly a nebo po nich přiberu jen tuk navíc?

MW

Ovesné vločky jsou velmi kvalitním zdrojem složitých sacharidů, které jsou pro budebání svalové hmoty naprosto nepostradatelné. Takže po nich určitě nepřiberete tuk. Ale neznamená to, že se máte teď začít cpát vločkami a čekat, že to poroste.!! Je třeba zařazovat  i další zdroje sacharidů, ale i dalších nutričních složek

Sisa - čtvrtek, 21 duben 2016

Dobry den, mohli by ste mi prosim poradit ako schudnut hornu vnutornu stranu stehien? Predtym som mala stehna stihle, ale tym ze som zacala posilovat sa mi zväcsili a nabrali svalovu hmotu takze sa mi teraz pri chodzi a pri stoji v jednom bode dotykaju a obtieraju a vobec to nevyzera dobre. Co sa s tym da robit? Posilovat chcem nadalej...

MW

Dobrý den, píšete, že před tím,  než jste začala posilovat,  jste měla stehna štíhlá, ale dovolím si zapochybovat o tom, že jste nabrala tolik hmoty, aby se to projevilo takovým rozdílem, o jakém mluvíte. Nabrat svalovou hmotu není až tak snadné, tím spíše u ženy. Je tedy možné, že jste s tím, jak si Vaše tělo žádal více energie s cvičením, něco přibrala. To ale nemohu posoudit takhle od klávesnice. Konkrétní cviky jsou všechny známé, ale ty ovlivní pevnost, svalovou kvalitu, ale určitě nimi neshodíte. Pokuste se přehodnotit stravu, kde bude možná zakopaný pes. S cvičením určitě nepřestávejte, ale pokuste se vyhledat odborníka, který by Vás vedl.

Maty - úterý, 19 duben 2016

Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli můžu obědvat ,nebo večeřet sojové maso např. místo kuřecího?děkuji

MW

Určitě můžete dávat večer sojové maso, ale je třeba mít na paměti, že maso to není.

Valča - úterý, 19 duben 2016

jake celozrne pečivo je zdravé (název) ? :) je mi 13 výška 172 , 56kg a počítám si všechno v kaloric. tabulk. a za den sním třeba 15-10 g tuku je to správně nebo špatně?

MW

Musí to být opravdu celozrné pečivo. konkrétní značku neuvedu, je jich spousta, ale pokud si přečtete etikety, určitě najdete

Franta - neděle, 17 duben 2016

Dobrý den, jsem ektomorf (64kg na 187cm) a potřeboval bych nabrat nějakou váhu kvůli sportu. Můžu/je vhodné používat gainer, když nedělám čistě silový sport? (florbal, 3-4 týdně)

MW

Určitě ve Vaší situaci gainer používat můžete.! Dopručím 60:30

Petr - pátek, 15 duben 2016

Dobrý den, je mi 16 let a už pár měsíců aktivně chodím cvičit do posilovny. Chtěl bych se zeptat, jestli by Jste mi doporučil nějaký protein. Cvičím 3 týdně a taky si zaběhám. Děkuji za odpověď.

MW

Doporučím určitě CFM, nebo 100 Whey protein.

Valča - pátek, 15 duben 2016

je zdravé když sním třeba 3-4 jablka za den? Je houska kaiserka zdravá ?

MW

Sníšs 3 - 4 jablka za den je určitě zdravé.:) A houska kaiserka. ? No přijde na to, co považujete za zdravé. myslím si, že určitě není nezdravá.:)

Valča - pátek, 15 duben 2016

Chtěla bych se zeptat jaké housky nebo pečivo je nejzdravější (název) ? :)

MW

:) no samozřejmě ty nejčerstvější a nejkřupavější. Těm neodolá nikdo.!! :)Úžasný

Peta - pátek, 15 duben 2016

Dobrý den, již delší dobu mě trápila bolest spodních zad... vynechal jsem na dlouho dobu úplně MT.. zlepšilo se to, ale všímám si že mám jednu stranu spodních zad mnohem mohutnější jak drtuhou.. v předklonu to vypadá jako hrbol.. dá se tato nerovnoměrnost nějak zpravit? děkuju.

MW

Dobrý den, nerovnoměrný rozvoj které koliv části kosterně svalového aparátu je velmi častý a je potřeba si toto hlídat. Z toho, co uvádíte se nedá posoudit, do jaké míry překračuje tato asymetrie nějakou běžnou hranici, či může nést zdravotní rizika, ale doporučím vyhledat fyzioterapeuta a  s ním toto řešit.

Petr - úterý, 12 duben 2016

Dobrý den,mám otázku jestli když odjedu trénink s činkami a poté si dám 15 minut kardio kdy má následovat jednoduchý cukr a protein před nebo až po kardiu?

MW

Menší množství tzv. rychlých sacharidů doplňte ihned po treninku (posilovně).

Martin - pondělí, 11 duben 2016

Dobrý den, je vhodné i ve večerních hodinách doplňovat zdravé tuky v podobě ořechů nebo raději přes den?

MW

Pokud je to v ůbec nutné, pak během dne. ALe postup přijímání tuků, byť těch "zdravých", je poměrně značně vytrženo z kontextu téměř vždy, kdy o tom slyším. Je třeba pracovat s příjmem tuků obezřetně. Pokud nejste v přísné dietě, pak vašed strava obsahuje dostatečné množství tzv. latentních (skrytých) tuků a netřeba nějaké přidávat.

Lenka - neděle, 10 duben 2016

Dobrej den, rada bych se Vas zeptala co delam spatne, ze nedokazu zhubnout. Zacala sem cvicit, kdy se zacatku sem zhubla tri kila nekdy v lednu, a ted mam 60 kilo. Intenzivneji sem se cviceni zacala venovat breznu, jim mense porce,ale ma vaha se nehybe vubec. Beham, bicykluji, mozna rict, ze malinko je moje telo pevnejsi.V cem muze byt ta pricina.Dekuji moc

MW

Dobrý den,

Z informací,  které jste tady uvedla, se opravdu nedá určit, co konkrétně může být příčinouk tomu, že nehubnete.  Jíte menší porce, ale je klidně možné, že jsou pořád dost velké na to, abyste spalovala. respektive: Pravděpodobně máte pořád dost vysoký příjem energie, než abyste přinutila váš organismus k redukci.

Matěj - pátek, 8 duben 2016

Dobrý den je vhodné , když končím trénink v 19:00 hodin dát si ihned rýži s tuňákem nebo mám rýži raději vyměnit za zeleninu?

MW

Doporučím ihned po treninku menší množství rychlých sacharidů (kousek  ovoce, gainer ) a  cca po necelé  hodině tu rýži s tuňákem.

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP