This page is available only in Czech language!

FITNESS PORADNA

Profesionální fitness a výživová poradna poskytující podporu pro zákazníky značky MAXXWIN

?


V naší fitness poradně MAXXWIN odpovídá na Vaše dotazy Petr Svačina - aktivní závodník, výživový a sportovní poradce a fitness trenér, účastník mistrovských a pohárových soutěží v kulturistice a klasickém (RAW) silovém trojboji. Stal se několikanásobným mistrem oblastí, vicemistrem a mistrem ČR v kulturistice. Je držitelem řady fitness a výživových kurzů a odborných seminářů. Oblastí fitness a výživy se zabývá již od roku 2000 a poslední roky v této oblasti také pracuje. Věnuje se především komplexnímu přístupu a doporučení správných výživových a fyzických návyků. Velmi rád se s Vámi podělí s ohledem na Vaše zaměření a cíl o své znalosti a zkušenosti.

V naší fitnes poradně odpovídáme zejména na Vaše dotazy k produktům sportovní výživy MAXXWIN. Pokud Vás také něco zajímá a máte zájem položit svůj dotaz, můžete využít naší poradny. Vaše otázka s odpovědí bude zobrazena zde na stránkách MAXXWIN.

Dotazy z naší fitness poradny

Matěj - neděle, 29 leden 2023

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Po tréninku lýtek na stroji ve stoje mám vždy trapézy poškozené. Mám na nich nehezké rudé čáry. Mohl byste mi prosím poradit, o co se muze jednat ? Vzdy to zmizí 2 dny po tréninku lýtek a vzdy po lýtkách nekompromisně se opět objeví. Děkuji

MW
... čeká se na odpověď

Tomáš - úterý, 17 leden 2023

Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor ohledně redukce hmotnosti. 5x týdně se věnuji cvičení. 3x týdně dělám silové cvičení (40 min.) + kardio (20 min na air biku). 2 x týdně se pak věnuji pouze kardiu, a to 50 min. na air biku. Stravu si hlídám pomocí kalorických tabulek a snažím se být v co nejvhodnějším deficitu (BMR cca. 2500 kcal, příjem cca. 1900 kcal). Především pak redukuji sacharidy a tuky a navyšuji bílkoviny a vlákninu. Můj dotaz zní, zda je podle vás vhodný tento podíl kardia ve cvičení, aby docházelo k redukci hmotnosti a případně, zda je vhodné navyšovat bílkoviny prostřednictvím proteinových nápojů, protože z běžné stravy nemám dostatečný přísun bílkovin. Děkuji Vám

MW

Zdravím Tome a děkuji ti za tvůj dotaz.

Už z dotazu je patrné, že o tom, co děláš, sis něco zjistil a máš přehled. Takhle, jak to popisuješ, mi to smysl dává. Takže jen doplním pár "rad"... Určitě bych si na air biku hlídal tepovku, protože air bike, jako takový, umí být i dost intenzivní "silový" trénink a v případě aerobního redukčního tréninku doporučuji cyklovat tepovou frekvenci s krátkodobými výkonnostními intervaly - tzv. intervalový trénink, kdy se metabolismus spalování "rozvlní" a má dobíhající tendenci. 

Dlouhodobě bych nedržel energetickou hodnotu pod bazálním metabolismem. Ty bysis měl dopočítat, jaký máš energetický výdej a příjem oproti tomu snížit o cca 10-20%, nikoliv však pod bazání metabolismus, pokud jsem to správně pochopil. Krátkodobě ano, ale není to udržitelné.

Racionální stravu zjevně vyřešenu máš a tedy se skutečně nabíuí v případě, že z ní nedostaneč "potřebné" využít některé doplňky stravy - proteinové obecně ano, případně i produkty podporující termogenní účinky či získávání energie pomocí lipolýzy (získávání energie z tukových zásob).

No a nakonec, a to je asi nejzásadnější, je průběžné hodnocení a "vyhledání" si toho, co tobě nejvíce vyhovuje. Obecné tréninky, výživová doporučení i kalorické tabulky budou většinou fungovat na každého individuálně. V průběhu výše popsaného bys měl pozorovat, jak "to" funguje a jak se cítíš.

 

Držím palce a přeji hodně spálených kalorií.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Martin Petřík - středa, 11 leden 2023

dobrý den jak bych měl jíst když mám netréninkový den. zda hodně bílkovin jako normálně nebo méně a kolik prosím počtu jídel? jedná se o 2 dny neaktivity ve volební komisi týden předtím jsem absolvoval trénink silový a tento týden bude svalový růst tak. Děkuji předem

MW

Zdravím Martine. Bohužel nejsem schopen na toto odpovědět, otázka je hrozně neurčitá a odpověď složitější v kontextu. Měl bys vědět, kolik makronutrientů bys měl přijímat za účelem nabírání hmoty a i v netréninkový den tomu stravu přizpůsobit. Zpravidla méně jednoduchých sacharidů a více bílkovin, ale záleží, zda jsi měl tréninkový den předtím a v jaké intenzitě. Obecně však lze v určitých situacích s nedostatkem času či prostoru využít právě doplňků stravy ve formě proteinů, komplexních sacharidů či aminokyselin (BCAA, EAA).

Je mi líto, ale lépe asi v tuto chvíli bez bližších informací neporadím.

Každopádně se domnívám, že 2 dny obecně v případě, že dlouhodobě držíš nějaký "standard" nehrají příliš velkou roli v konečném důsledku.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Petr - neděle, 8 leden 2023

dobrý den je mi 14 cvičím už asi 5 měsíců no můj dotaz směřuje ohledně proteinů chtěl bych poradit jestli bych ho měl brát nebo počkat. Nabírám dá se říct celkem dobře když sem začal měl jsem 47kg k dnešku mám 55 kg

MW

Zdravím Petře. 

Doplňky stravy obecně nejsou vždy nutné. Jak vyplývá z názvu, doplňují stravu, pokud je to potřeba. Jsi ještě mladý, s cvičením začínáš a úspěšně (a věřím, že i kvalitně) nabíráš. Tedy v tuto chvíli se domnívám, že není nutné pořizovat doplňky stravy, obecně pak možná nějaký multivitamínový komplex, například MAXXWIN MULTIVITAL CHELATED SPORT. Dále bych ti doporučil pročíst si sérii článků na téma doplňků stravy pro děti a dospívající, které máme uvedeny ZDE.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Dan - pátek, 30 prosinec 2022

Dobrý den můžu se zeptat tyka se to svalů a váhy děkuji

MW

Zdravím Dane, no ptej se :-)

 

Pěkný silcvestrovský den přeje MAXXWIN.

Luboš - středa, 7 prosinec 2022

Zdravím, mám dotaz na jeden cvik. Stojíte mírně rozkročený. Jednoručka položená mezi nohama. Jdete do dřepu, chytíte činku jednou rukou, třep nahoru, zdvih činky na biceps, malý švih, zdvih činky na triceps až nad hlavu, ještě stoupnout na špičky a činku vyzvednout úplně nejvíc, co jde. Pak pomalu dolů, činku položit mezi nohy a to samé druhou rukou. Přijde mi to jako naprosto kompletní cvik, Jaký máte na to názor? Předem Děkuji, Luboš

MW

Zdravím Luboši, díky za dotaz. 

Na rovinu se mi zdá, že tento cvik je obdobou nějakého crossfitového cviku, ale v zásadě je to "jen" poskládaný cvik a nejsem si jist, zda slouží k něčemu konkrétnímu, standardně jsem jej nikde v této podobě cvičit neviděl. Dovedu si představit při správném striktním provedení kompenzační efekt cviku a cílené zpevnění (narovnání) všech uvedených partií. Ale zároveň se domnívám, že při procvičení jednotlivých partií zvlášť budeš mít možnost se na jednotlivé partie více zaměřit. Další věcí je trénink motoriky v případě takového komplexního provedení, ale v tom mi cvik přijde příliš "snadný".

Asi zásadní otázkou je, co bys tímto cvikem sledoval.

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Jan - pondělí, 7 listopad 2022

ahoj, mám dotaz.. co s kreatinem, který začal hrudkatět a zapáchat ? Dá se i tak konzumovat nebo radši vyhodit ? :D

MW

Zdravím honzo, patrně se ti do něj dostala vlhkost. Selský rozum říká vyhodit. ZDE si můžeš koupit nový ;-) 

 

Fajn den přeje MAXXWIN.

Jiří - sobota, 5 listopad 2022

Dobrý den mohu kombinovat dohromady 45min před tréninkem Nero spalovač a tribulus a creatin HCl a v průběhu tréninku L-carnitine ve vodě jako pití ? Vše od GymBeam.

MW

Ahoj Jirko, bohužel se nejedná o produkty MAXXWIN, tedy nejsem schopen přesně říci, ale v zásadě by to ničemu vadit nemělo. Nicméně kombinovat "silové" a "redukční" doplˇňky mi příliš smysl nedává. Pokud bys chtěl poradit konkrétní produkty pro konkrétní účel, velmi rád ti nějaké produkty MAXXWIN doporučím, případně můžeš využít našich sestavených výhodných balíčků MAXXWIN.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Ondřej Roškanjuk - pondělí, 31 říjen 2022

Dobrý den mám dotaz, jsem nový v gym komunitě a chci se zeptat, nato když budu v posilovně dělat sety, tak jestli je lepší udělat 3 sety najednou u jednoho cviku nebo jestli je lepší dělat 1 set jednoho cviku a pak přejít na druhý set jiného cviku a pak se k tam tomu vrátit. Děkuji

MW

Ahoj Ondro, standardně si odcvičíš každou partii zvlášť, ale existují i různé tréninky, kde cvičíč více partií či cviků na partii zároveň. Doporučuji ti nastudovat různé varianty a možnosti tréninků či oslovit nějakého trenéra.

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Stanislav Urban - pondělí, 31 říjen 2022

Dobry den, chcel by som sa spytat ci je mozne kombinovat pripravky - one stop xtreme s arginine/citrullin od firmy Lee-Sport. A ci pripravok one stop extreme nie je anabolicky/stereoid, ci je to mozne uzivat dlhododbo. Vdaka

MW

Dobrý den, bohužel se jedná o produkty jiné značky a tedy Vám nejsem schopen sdělit informace o složení a závadnosti ani o možné kombinaci. Ideálně se prosím obraťte přímo na výrobce.

 

S pozdravem za značku MAXXWIN.

Petr

Adam Frýza - sobota, 22 říjen 2022

dobry den mel bych zajem jak poznam jestli mam jit do diety nebo objemu mam 170cm a 76 kg mam podbrisko a celkem i tuk

MW

Zdravím tě Adame. No, na to existuje pouze a jen tvůj individuální subjektivní pohled, musíš si určit, jaký máš cíl, zda být "vysekaný" = redukční fáze, nebo "oplácaný" třeba na silové sporty = objem. Já osobně ti z ohledem na racionalitu doporučuji spíše vysportovanou postavu, než kila navíc. Své BMI si snadno můžeš spočítat, jako tělesnou hmotnost v kg / výška (výška v m)2 .

Tak či tak můžeš využít naše již připravené sestavené výhodné sportovní balíčky.

 

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.  

Straza - středa, 19 říjen 2022

Dobrý den chci se vás zeptat něco ohledně stravy, konkrétně tuků. Právě jsem v kalorickém surplusu takže jim asi 2700 kcal. Mám mít asi 90g tuku. Používám kalorické tabulky na spočítani stravy. Akorát to z těma tukama "přeháním". Když si dam třeba michana vajicka asi 6 vajec cibule a sunka, tak když to dam do kalorickych tabulek vyskočí tam že to ma 70g tuku. A teď jeste oběd snídaně atd... skoro na konci dne mam 120g tuku a to ještě před večeří! Tak se chci zeptat jestli to nemám řešit nebo těch vajicek si nemám dávat tolik a zvolit i jiné jidla které nemaji tolik tuku. Samozřejmě že tabulky neukazujou úplně přesně ale i tak těch tuku mi přijde hodně. Prosím o radu a předem dekuji za odpověď.

MW

Ahoj Davide, díky za tvůj dotaz, avšak je více komplexní, než abych mohl přesně odpovědět z toho, co píšeš. Samozřejmě, pokus sis (z jakéhokoliv důvodu) zvolil nějakou hladinu tuků a tuto hladinu snadno překonáš, pak to logicky znamená někde tuky ubrat. Ale zároveň je potřeba si říci, zda množství tuků, které sis zvolil, je správné, zda skutečně nastavená strava odpovídá tvým potřebám a je tedy to "nastavení" špatné. Zásadní jsou cíle a co od toho očekáváš. Dále je potřeba si říci, že to není jen o tucích, ale obecně o makroživinách (sacharidy, bílkoviny), o mikroživinách (vitamíny, minerální látky) a také o celkové energetické bilanci (energetický příjem, energetický výdej). A v neposlední řadě tedy také o cíli, který se za tímto nastavením týká. Další věcí pak je nejen vše výše popsané, ale aby toto mělo také (hlavně) zravotní aspekt a správně si volil dané potraviny a zdroje.

Pokud bys toto chtěl dále rozebrat, určitě připoj další dotaz ohledně tvých cílů, nastavení a hodnot.

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Ella - pátek, 14 říjen 2022

Dobrý den, chci se zeptat, mám takový problém. Cvičím cca od doby 15. narozenin a teď mi bude za 2 měsíce 16. Cca 2 týdny zpátky jsem cvičila jako vždy max na legpress 10×130kg a zničeho nic mě trochu začalo bolet koleno ale nějak jsem tomu nevěnovala pozornost a dala i 5×150kg což jsem nikdy předtím nezkoušela. Koleno mě stále bolí a když si odpočinu, přestane bolet a pak jak když chvíli běhám začne mě třeba tak moc bolet že nevyjdu schody. Na ortopedii řekli že to je jen nataženina a že mám zkusit s menší váhy. Chci se zeptat zda je možnost abych po vyléčení mohla opět pokračovat s většími vahami, nebo jestli je to v tomto věku opravdu nevhodné a může to mít doživotní následky. Děkuji Veronika.

MW

Ahoj Ello, díky za dotaz... Ačkoliv nelze přesně usoudit, jak těžký cvik je, každý má jinou výkonnost a každý stroj váhu přenáší trochu jinak, ale i tak a soudě k počtu opakování, se jedná na tvé poměry o vysokou váhu a určitě bych takové cvičení v tomto věku nedoporučoval. Ono trochu záleží, jaké máš priority, proč tak cvičíš a co je tvým cílem, ale ZDRAVÍ je určitě to nejdůležitější a tak bych ti doporučil v tomto případě o jiný způsob cvičení, šetrnější a s důrazem spíše na kompenzace a potřebné partie. Potřeboval bych znát více detailů, ale téměř s jistotou mohu poradit, abyses vyším vahám v tuto chvíli spíše vyhýbala.

Za poradnu MAXXWIN tě zdravím.

Petr

Láďa - úterý, 4 říjen 2022

Ahoj Petře, chci poprosit o názor na kombinaci kreatin monohydrat, DAA, Beta Alanin. Takto jsem si to poskládal sám dle účinků a mého názoru. Ke sportu jsem se vrátil po velmi dlouhé pauze. Je mi skoro 40 let a už cca 4 roky se věnuji překážkovým běžeckým závodům. V poslední době jsem se spíš přeorintoval do vnitřních prostor posilovny, kde mě to baví trošku víc. Jde o kruhové tréninky, TRX a nyní nově asi půl roku crossfit. Vzhledem k práci, rodině a cvičení jsem celkem pociťoval únavu tělesnou i svalů (cvičení "jen 4 x týdně" což není moc). Otázka tedy je, jestli by mi uvedená kombinace pomohla s regenerací, silou a výdrží, tedy únavou. Vlastně jestli vůbec je tato kombinace ok Děkuju za odpověď Láďa

MW

Ahoj Láďo, děkuji ti za tvůj dotaz.

Uvedenou kombinací, třebaže přesně tyto produkty MAXXWIN nenabízí, patrně nic nezkazíš, ale není to úplně produkt na regeneraci. Určitě kreatin na sílu a regeneraci pozitivně působí, doporučuji užívání v cyklech a také mohu doporučit náš nový MAXXWIN Creatine creapur. Co se týká aminokyseliny DAA, tak jako hormonální "booster" je to uznávaná látka, ale doporučil bych i s ohledem na věk a přirozeně ubývající hladinu testosteronu náš MAXXWIN Anabolic booster, který na podporu vlastní tvorby kombinuje více uznávaných látek. A nakonec Beta Alanine, který má přímý vliv na hladinu karnosinu v těle, pomáhá skutečně oddalovat fyzickou únavu a tedy lepší regeneraci. Doporučil bych jej ještě v kombinaci s MAXXWIN HMB, jakožto výchozí složkou pro nejzastoupenější svalovou aminokyselinu Glutamin. A v neposlední řadě pak doporučuji kromě vhodné a správně nastavené stravy také (zejména v zimním období) suplementaci vitamíny a minerálními látkami. MAXXWIN MULTIVITAL CHELATED je skvělou komplexní volbou a dále také REVIX omega 3 + D3 + K2.

Věřím, že mé odpovědi ti byly ku prospěchu a ať se ti daří přeje za tým MAXXWIN Petr.

Jarda - neděle, 11 září 2022

Dobrý den, oslovila mě vaše reklama na nová eaa, ale teď trochu váhám, co je tedy lepší bcca nebo eaa? Díky

MW

Zdravím Jardo a díky za dotaz.

Jednoznačná odpověď patrně není, z dostupných výzkumů a materiálů není jedna či druhá varianta jasně průkazná, ale pravdou je, že trend poslední doby je ve prospěch EAA, což jsou vlastně komplexní esenciální aminokyseliny včetně BCAA. Navíc existuje i pravidlo, podle kterého jsme schopni využít jen určité množství některých esenciálnícha aminokyselin a tak i já se přikláním v běžném životě a kondičním tréninku na stranu EAA. BCAA si pak dokážu představit u cíleného soutěžního tréninku s důrazem na vysokou zátěž a únavu svalové hmoty v kombinaci s redukční fází a energetickým deficitem.

Za MAXXWIN zdraví Petr.

Lukáš Marek - sobota, 10 září 2022

Dobry den, je mi 25 let a beham zavody do vrchu a v zime ski-alpy, muzete mi doporucit legalni stimulant - nakopavac. Potom neco na regeneraci tela, abych mohl i druhy den zase makat. Nevim zda BCCA nebo EAA.Diky Lukas

MW

Ahoj Lukáši, díky za tvůj dotaz. 

V takovém případě, kdy se věnuješ intenzivně-vytrvalostnímu sportu, je vhodné spíše než předtréninkový "nakopávač" užít spíše nějaký stimulant výkonu, tedy něco na bázo kofeinu, taurinu, případně pak argininu pro dostatečné okysličování. Doporučil bych ti tedy náš MAXXWIN NITRIC OXIDE před tréninkem, dále pak pro průběžné a déletrvající používání náš MAXXWIN INOSINE WITH ARGININE pro zvýšení kapacity přenosu kyslíku a v neposlední řadě na správnou regenerací náš MAXXWIN MULTIVITAL CHELATED SPORT a pro přísun tekutin, vitamínů a minerálních látek pak MAXXWIN ISOTONIC DRINK.

Za tým MAXXWIN zdraví a přeje hodně nasportovaných kilometrů Petr.

Maroš Figura - středa, 7 září 2022

Dobrý, aký máte názor na tribulus testeris užívanie v 16tich rokoch ?

MW

Ahoj Maroši. Domnívám se, že tento druh doplňků stravy není pro dospívajícího člověka, třebaže sportovce, standardně potřebný. Tribullus stimuluje tvorbu vlastního testosteronu, kterého však v uvedeném věku má dospívající osoba dostatek.

Za poradnu MAXXWIN zdraví Petr.

Tomáš - středa, 7 září 2022

Dpb4y den, rád by h se poptal na několik věcí. 1. Je možné si trénink rozdělit na dny? Např. Pondělí - Nohy, úterý odpočinek, středa - břicho, čtvrtek -odpočinek/školní tělocvik, pátek - hrudník, ramena a ruce, sobota a neděle odpočinek. 2. Jsem úplný nováček do cvičení a chtěl bych si pořídit gumu a činky, kolik kg byste doporučil činky pro začátečníka? 3. Rád bych také zhubl pár kilo, je mi 16, měřím cca 180cm a mám 76kg, co byste mi poradil za dietu?

MW

Ahoj Tomáši, děkuji za tvůj dotaz, ale je velmi komplexní a jako začátečníkovi bych ti rozhodně poradil oslovit nějakého kvalifikovaného osobního trenéra, který by s tebou toto všechno prošel. Je tam mnoho proměnných a vše vychází z tvé individuality, tedy nelze jen tak jednoduše napsat nějaký "recept". Věřím, že mi rozumíš a určitě je potřeba, abys právě začátek nepodcenil. Stejně tak důležité je nastavení výživy a případných doplňků stravy - to také vychází z tvých možností, návyků a potřeb, které já nyní neznám.

 

S pozdravem za tým MAXXWIN, Petr.

Marcela - sobota, 3 září 2022

Dobrý deň, poprosila by som informaciu, ci 15 ro"ný chalan, ktorý cvičí asi pol roka vo fitku, má 190 cm, môže užívať proteín, bcaa, kreatín a predtrénigovku. Ďakujem.

MW

Dobrý den Marcelo, díky za dotaz. Tímto tématem se již poměrně podrobně zaobírá náš několikadílný článek DOPLŇKY VÝŽIVY PRO DĚTI A DOSPÍVAJÍCÍ - ANO ČI NE?

Obecně pro 15-ti letého sportujícího chlapce lze některé doplňky strav bez obav doporučit, jako například správně vybrané proteinové nápoje, například naše MAXXWIN 100% WHEY PROTEIN, ale třeba s kreatinovými doplňky bych klidně ještě počkal, stejně tak s předtréninkovými směsi.

Věřím, že Vám náš článek na Vaše otázky dostatečně odpoví.

 

S pozdravem za MAXXWIN

Petr

Milan - pondělí, 29 srpen 2022

Dobrý den, zakoupil jsem si u Vás balíček "Redukce" a chtěl bych Vás poprosit o zaslání orientačního jídelníčku na jeden den se zařazením produktů, které jsou součástí balíčku. Děkuji.

MW

Zdravím Milane. U každého našeho balíčku je jeho součástí suplementační plán, který doporučuje, kdy a jak tyto doplňky užívat. Jídelníček však není možné takto snadno vytvořit, je tam mnoho proměnných a měl by být vždy indivudální ke konkrétní osobě. Doporučím Vám obrátit se na výživového specialistu či trénera a domluvit si individuální konzultaci.

 

Ať se daří přeje za tým MAXXWIN Petr.

MAXXWIN - Maximal effective nutrition
TOP